Muuta aineistoa
Onnellisuus


Onnellisuus

Profeetta Lehi opetti todistaen Jumalan ”iankaikkisista tarkoituksista”: ”Ihmiset ovat, jotta heillä voisi olla ilo” (2. Nefi 2:15, 25).

Taivaallinen Isä haluaa, että me löydämme todellista, kestävää onnea. Onnemme on kaikkien Hänen meille antamiensa siunausten tarkoitus – evankeliumin opetusten, käskyjen, pappeuden toimitusten, perhesuhteiden, profeettojen, temppeleiden, luomistekojen kauneuden ja jopa mahdollisuuden kokea vastoinkäymisiä. Hänen suunnitelmaansa meidän pelastukseksemme kutsutaan usein ”suureksi onnensuunnitelmaksi” (Alma 42:8). Hän lähetti rakkaan Poikansa toteuttamaan sovituksen, niin että me voimme olla onnellisia tässä elämässä ja saada ilon täyteyden iankaikkisuuksissa.

Monet ihmiset yrittävät löytää onnea ja täyttymystä sellaisesta toiminnasta, joka on Herran käskyjen vastaista. He hylkäävät todellisen onnen ainoan lähteen piittaamatta Jumalan heitä varten laatimasta suunnitelmasta. He antavat periksi Perkeleelle, joka ”pyrkii siihen, että kaikki ihmiset olisivat yhtä kurjia kuin hän itse” (2. Nefi 2:27). Lopulta he oppivat totuuden, joka sisältyy Alman varoitukseen pojalleen Koriantonille: ”Jumalattomuus ei ole koskaan ollut onnea” (Alma 41:10).

Toiset pyrkivät pelkästään pitämään hauskaa elämässä. Se päätavoitteenaan he sallivat hetkellisen nautinnon kääntää heidät pois kestävästä onnesta. He riistävät itseltään hengellisen kasvun, palvelemisen ja kovan työn kestävät ilot.

Kun pyrit olemaan onnellinen, muista, että ainoa tie todelliseen onneen on evankeliumin mukainen elämä. Löydät levollista, iankaikkista onnea, kun pyrit pitämään käskyt, rukoilet voimaa, teet parannuksen synneistäsi, osallistut tervehenkiseen toimintaan ja palvelet merkityksellisellä tavalla. Opit pitämään hauskaa rakastavan taivaallisen Isän asettamissa rajoissa.

Onnesi voi olla tarttuvaa. Kun muut tarkkailevat sinua, he saattavat haluta tietää, mistä ilosi on peräisin. Silloin myös he voivat kokea sen onnen, joka tulee Jeesuksen Kristuksen evankeliumin mukaisesta elämästä.

Lisäviitteitä: Ps. 35:9; 2. Nefi 5:27; Moosia 2:41; 3. Nefi 17:18–20; 4. Nefi 15–16; OL 18:10–16.

Katso myös Lähetystyö; Palveleminen; Pelastussuunnitelma.