Kirjasto
Perusoppien esittely


Perusoppien esittely

Seminaarissa tulee tähdentää seuraavia perusoppeja:

  • Jumaluus

  • Pelastussuunnitelma

  • Jeesuksen Kristuksen sovitus

  • Taloudenhoitokausi, luopumus ja palautus

  • Profeetat ja ilmoitus

  • Pappeus ja pappeuden avaimet

  • Toimitukset ja liitot

  • Avioliitto ja perhe

  • Käskyt

Opettajan tulee auttaa oppilaita huomaamaan ja ymmärtämään näitä evankeliumin perusoppeja, uskomaan niihin ja selittämään niitä sekä toteuttamaan niitä käytännössä, kun he tutkivat pyhiä kirjoituksia. Kun oppilaat tekevät näin, heidän todistuksensa vahvistuu ja heidän kiitollisuutensa Jeesuksen Kristuksen palautetusta evankeliumista lisääntyy entisestään. Lisäksi perusoppien oppiminen auttaa oppilaita olemaan paremmin valmistautuneita elämään evankeliumin mukaan ja opettamaan näitä tärkeitä totuuksia muille. Tämän oppikirjan oppiaiheet on laadittu näitä perusoppeja silmällä pitäen. On tärkeää ymmärtää, että tässä oppikirjassa tähdennetään muitakin merkittäviä evankeliumin oppeja, vaikka niitä ei olekaan sisällytetty perusoppien luetteloon. Evankeliumin perusoppien opettamista tapahtuu, kun tutkit pyhiä kirjoituksia päivittäin oppilaiden kanssa ja kun autat heitä hallitsemaan pyhien kirjoitusten avainkohtia. Perusoppien ymmärtämisessä, niihin uskomisessa ja niiden mukaan elämisessä tapahtuva kasvu on prosessi, jota oppilas kokee neljän seminaarivuoden ajan ja joka jatkuu oppilaan koko elämän ajan. Voisit antaa oppilaille luettelon perusopeista.

Perusoppien tuntemuksen arviointi

Perusoppien tuntemuksen arviointi on suunniteltu siten, että se antaa opettajalle tietoa, jonka avulla hän voi paremmin tuoda siunausta oppilaidensa elämään. Suositamme, että opettajat pitävät tämän arvioinnin ensimmäisellä opetusviikolla ja jälleen seminaarivuoden loppuvaiheessa. Perusoppien tuntemuksen arviointi ja muita arviointeja on seminaarien ja instituuttien verkkosivustolla (si.lds.org); käytä hakusanaa assessment.

Kun opettaja lähettää oppilaidensa arvioinnin tulokset seminaarien ja instituuttien tutkimustoimistoon, hän saa raportin, jonka avulla hän voi sovittaa opettamisensa vastaamaan paremmin oppilaidensa tarpeita. Esimerkiksi jos tulokset osoittavat, että oppilaat eivät ole ymmärtäneet parannuksen periaatetta, raportissa mainitaan kyseisen vuoden opetusohjelmasta useita oppiaiheita, jotka voivat auttaa oppilaita ymmärtämään entistä paremmin tätä oppia. Kun opettajat käyttävät rukoillen tätä tietoa opettaessaan pyhiä kirjoituksia järjestyksessä, nuoremme ja nuoret aikuisemme ovat paremmin valmistautuneita saavuttamaan seminaarien ja uskontoinstituuttien päämäärät.