2002
Zij hebben ook tot ons gesproken
November 2002


Zij hebben ook tot ons gesproken

Verslag voor kinderen in de kerk van de 172ste algemene oktoberconferentie, gehouden op 5 en 6 oktober 2002

President Gordon B. Hinckley: Denk eens aan de wonderbaarlijkheid ervan.

Dit is de herstelde Kerk van Jezus Christus. Wij zijn heiligen der laatste dagen. Wij getuigen dat de hemelen zijn geopend, dat de gordijnen zijn geopend, dat God heeft gesproken en dat Jezus Christus Zich heeft vertoond, waarop het verlenen van goddelijk gezag is gevolgd.

Jezus Christus is de Hoeksteen van dit werk, en het is gebouwd op een ‘fundament van (…) apostelen en profeten’ (Efeziërs 2:20).

President Thomas S. Monson, eerste raadgever in het Eerste Presidium: Door de generaties en eeuwen heen is de boodschap van Jezus dezelfde gebleven. Tot Petrus en Andreas zei Hij op de oevers van het prachtige meer van Galilea: ‘Volg Mij.’ Filippus […] kreeg de oproep: ‘Volg Mij.’ En jij en ik krijgen, als we maar luisteren, diezelfde uitnodiging: ‘Volg Mij.’

President James E. Faust, tweede raadgever in het Eerste Presidium: Ik hoop dat we allemaal op ‘de kleine locomotief’ zullen lijken. Ze was niet zo groot. Ze was alleen gebruikt om te rangeren en was nog nooit over een berg geweest, maar was bereidwillig. Dat locomotiefje haakte zich aan de vastgelopen trein vast, pufte naar de top van de berg, tufte naar beneden en zei: ‘Ik dacht wel dat ik het kon.’ Allemaal moeten we bergen bestijgen die we nog nooit beklommen hebben.

Ouderling David B. Haight van het Quorum der Twaalf Apostelen: God leeft. Hij is onze Vader. Ik getuig tot u dat Jezus de Christus is, de Zoon van de levende God, en dat de profeet Joseph Smith de profeet van de herstelling was. President Hinckley is momenteel de geïnspireerde leider van deze kerk in de hele wereld. God zegene hem voor al wat hij doet (…) bij het voortleiden van dit werk.

Ouderling Neal A. Maxwell van het Quorum der Twaalf Apostelen: Hoewel wij in een ‘roerige’ tijd leven, kunnen wij in heilige plaatsen staan en niet worden bewogen. (Zie LV 45:32; 87:8.) Hoewel we leven in een tijd van geweld, kunnen we gemoedsrust hebben die alle begrip te boven gaat. (Zie Filippenzen 4:7.) Er gebeuren nog steeds verwarrende dingen, maar net als Nephi kunnen wij toch weten dat God ons liefheeft.

(…) Natuurlijk kunnen we nog niet meteen weten wat dit allemaal betekent. Maar we kunnen wél meteen weten dat God ieder van ons kent en liefheeft!

Ouderling Robert D. Hales van het Quorum der Twaalf Apostelen: Gehoorzame tiendebetaling sterkt ons geloof, en dat geloof geeft ons kracht in beproevingen, verdrukkingen en smarten op onze levensreis.

Ouderling Dieter F. Uchtdorf van het Presidium der Zeventig: Ik heb geen voorouders onder de 19de-eeuwse pioniers. Toch voel ik mij, sinds ik lid van de kerk ben, nauw verwant aan die vroege pioniers die de vlakten zijn overgestoken. Zij zijn mijn geestelijke voorouders, net zoals zij dat zijn van elk ander lid van de kerk, ongeacht nationaliteit, taal of cultuur. Zij hebben niet alleen een veilige plek in het westen gevestigd, maar bovendien het geestelijke fundament voor de opbouw van Gods koninkrijk onder alle volken over de hele wereld.

Ouderling Robert K. Dellenbach van de Zeventig: De Heer vraagt ons om één zondag per maand te vasten door twee maaltijden over te slaan. Ons wordt gevraagd het geld dat wij op die twee maaltijden uitsparen aan de kerk te geven zodat mensen in nood daarmee geholpen kunnen worden.