2014
Kom til Kristus
Januar 2014


Kom til Kristus

Bilde
Unge menns generalpresidentskap 2013

Unge menn i Det aronske prestedømme, i år inspirerer vårt GUF-tema dere til å tenke over deres forhold til Jesus Kristus, vår Frelser og Forløser, og hvordan dere kan bli ham lik. Vårt tema er “Kom til Kristus og bli fullkommengjort i ham, og nekt dere all ugudelighet” (Moroni 10:32).

Dette er en hellig innbydelse til å holde seg nær Guds Sønn. På grunn av hans forsoning kan vi få kraft til å tjene, til å nekte oss selv det som er ugudelig, og føle hans uendelige kjærlighet. Når vi gjør dette, vil vi finne sann fred og lykke.

Når dere handler ifølge innbydelsen til å komme til Kristus, vil dere også forstå deres hellige plikt til å “innby alle til å komme til Kristus” (L&p 20:59). Dere vil bli fylt av et ønske om å lede andre til Ham, slik at de kan motta de samme velsignelser dere har mottatt og fremdeles mottar.

Én ung mann, Michael, oppfylte denne plikten ved å hjelpe Jose, en skolekamerat.

En dag spurte Jose ham: “Michael, hvorfor er du alltid så glad?”

Michael svarte: “Det er fordi jeg gjør tjeneste for andre.”

“Hvorfor gjør du tjenester?”

“Fordi jeg har prestedømmet og det er min plikt,” lød svaret.

Jose sa: “Jeg vil gjerne lære mer om prestedømmet.”

Michael inviterte Jose til aktiviteter i Kirken og senere til møter. Til slutt ble Jose og hans familie undervist av misjonærene og ble døpt. Jose sa: “Misjonærarbeid er fundamentet for vår kirke. Hvis vi er rettskafne og rettferdige i våre daglige gjøremål, vil menneskene rundt oss legge merke til det og stille spørsmål, slik jeg gjorde. Michael er et redskap i Guds store plan.”

Når du holder deg nær Herren, vil du få et ønske om å tjene andre slik Michael gjorde. Og når du gjør det, vil du oppdage at dette løftet fra president Henry B. Eyring, førsterådgiver i Det første presidentskap, er sant: “Når du går inn for å innby folk til å komme til Kristus, vil ditt hjerte bli forandret. Du vil gjøre hans arbeid for ham. Du finner at han holder sitt løfte om å være ett med deg i din tjeneste. Du kommer til å kjenne ham. Og med tiden vil du bli ham lik og ‘bli fullkommengjort i ham.’”2

Dette er kjernen i årets tema.

Noter

  1. Henry B. Eyring, “Kom til Kristus,” Liahona, mars 2008, 49.

  2. Henry B. Eyring, “Kom til Kristus,” Liahona, mars 2008, 52.