2013
Stå på hellige steder
Desember 2013


Stå på hellige steder

I år oppfordrer Kirkens tidsskrifter unge fra hele verden til å sende inn bilder som viser hvordan de kan stå på hellige steder. Ta en titt på noen av bildene som ble sendt inn og se hva ungdom gjorde for å etterleve GUFs tema i 2013.

Bilde
Youth from various countries.

1 Hver gang jeg deltar i sunne aktiviteter, spesielt sammen med familien min, står jeg på hellige steder.

LaRae R., 16 år, Britisk Columbia, Canada

2 Jeg står på hellige steder når jeg verdsetter alt som er av evig verdi, høyere enn det som er av verden.

Kirck M., 18 år, Negros Occidental, Filippinene

3 For meg betyr å stå på hellige steder å gjøre tjeneste for andre. Min favorittmåte å gjøre tjeneste på er i templet. Jeg føler en så sterk ånd når jeg gjør Herrens arbeid i Herrens hus.

Kiana B., 15 år, Utah, USA

Bilde
Youth from various countries.

4 Jeg står ved siden av dåpsfonten der jeg ble døpt. Jeg betrakter denne fonten som et hellig sted, for det er der folk inngår pakter med Gud og blir fornyet.

Joe-Smith E., 17 år, Akwa Ibom, Nigeria

5 Hver gang jeg går opp i fjellene og er adskilt fra verden, innser jeg at de kan være hellige og fredfulle steder.

Emma P., 17 år, Oregon, USA

6 Jeg elsker naturen, og hver gang jeg er på et sted som dette (Delicate Arch i Moab, Utah), føler jeg meg nærmere min himmelske Fader. Å se alt det fantastiske som vår himmelske Fader har skapt for oss, hjelper meg å føle Ånden.John T., 18 år, Utah USA

7 Mitt hjem er et hellig sted fordi jeg er svært lykkelig der og føler fred. Og når jeg leser Mormons bok, føler jeg ro og fred gjennom Den hellige ånd.

Melisa D., 13 år, Kosovo

Bilde
Young women from various countries.

8 Dette er et bilde fra En ny begynnelse. For meg er kirkebygningen et hellig sted der jeg lærer Unge kvinners verdinormer og evangeliets prinsipper. I kirken styrker jeg også vennskapet med unge kvinner som har samme tro.

Luize S., 12 år, Rio Grande do Sul, Brasil

9 Jeg står på et hellig sted når jeg hjelper andre og har moro sammen med gode venner.

James R., 17 år, North Carolina, USA

10 Jeg står på et hellig sted når jeg er sammen med venner som etterlever evangeliet. De hjelper meg å holde meg nær vår himmelske Fader og være i større harmoni med Den hellige ånd.

Jonathan N., 17 år, Buenos Aires, Argentina

Bilde
Youth from various countries.

11 Jeg står på hellige steder når jeg spiller piano på nadverdsmøtet Salmenes melodi og tekst styrker min tro og mitt vitnesbyrd.

Chelsea A., 13 år, Banten, Indonesia

12 Jeg står på hellige steder når jeg leder sangene på nadverdsmøtet fordi jeg blir grepet av forsamlingens vakre sang.

Geovani W., 15 år, Banten, Indonesia

13 Jeg står på hellige steder når jeg underviser mitt quorum på søndager. Jeg elsker å dele evangeliet med andre.

Ramón M., 16 år, California, USA