2013
Min første bønn om det første syn
Januar 2013


Min første bønn om det første syn

Jing-juan Chen, Taiwan

Da jeg bestemte meg for å bli døpt, var det fordi noen av mine problemer ble løst mens jeg tok leksjonene. Det var ikke fordi jeg hadde bedt og mottatt et vitnesbyrd om at Mormons bok var sann eller at Joseph Smith så vår himmelske Fader og hans Sønn, Jesus Kristus. Misjonærene hadde oppfordret meg til å be om dette, men jeg gjorde det aldri. Jeg trodde ganske enkelt det misjonærene hadde lært meg.

Tre år etter at jeg var blitt døpt, sto en søster på talerstolen i kirken og delte sitt vitnesbyrd om Mormons bok og Joseph Smith. Hun ba alle overveie følgende spørsmål: “Har vi bedt oppriktig angående Mormons boks sannhet og den opplevelsen Joseph Smith hadde?” Dette spørsmålet traff meg hardt, og jeg tenkte ved med selv: “Jeg har aldri bedt angående disse tingene, men det skulle jeg, og jeg vil.”

Jeg ble motivert til å foreta meg noe, for troen min var svak på det tidspunktet, og mitt vitnesbyrd om Skriftene var overfladisk. Den kvelden ba jeg til min Fader angående Joseph Smith og sannheten av Mormons bok.

Jeg følte ikke noe første gang jeg ba, heller ikke annen gang. For ikke å bli motløs åpnet jeg Skriftene og fant Joseph Smith – historie 1:14–17, som beskriver hvordan Joseph gikk til lunden for å holde personlig bønn:

“Jeg så en lysstøtte rett over mitt hode, klarere enn solen, stige ned inntil den hvilte på meg.

Den var knapt kommet til syne før jeg oppdaget at jeg var befridd … Da lyset hvilte på meg, så jeg to personer.”

Da jeg leste ordene, begynte jeg å skjelve som om elektrisk strøm hadde gått gjennom hele kroppen. Straks visste jeg at Joseph Smith virkelig hadde sett vår himmelske Fader og hans elskede Sønn, Jesus Kristus. Jeg visste at vi hadde Mormons bok fordi Gud fikk den oversatt gjennom sin profet.

Jeg er takknemlig for at min himmelske Fader ga meg dette vitnesbyrd om sannheten av Det første syn. Jeg innså at hvis evangeliet ikke var blitt gjengitt, ville jeg ikke ha kjent min Forløser. Jeg vet at evangeliets fylde er sann, og jeg vet at jeg vil motta Guds løfter hvis jeg holder trofast ut til enden.