2013
Lære og pakter 87:8
Januar 2013


Linje på linje

Lære og pakter 87:8

Dette års GUF-tema lærer oss hvor vi skal stå for å være sikre.

8 Derfor, stå på hellige steder og vær urokkelige inntil Herrens dag kommer, for se, den kommer hastig, sier Herren. Amen.

Stå på hellige steder

Bilde
President Thomas S. Monson

“Herren oppfordrer oss: ‘Hold dere nær til meg, og jeg vil holde meg nær til dere. Søk meg flittig, og dere skal finne meg.’ Hvis vi gjør det, vil vi føle hans Ånd i vårt liv, og vi vil få et ønske om og mot til å stå sterkt og fast i rettferdighet – til å ‘stå på hellige steder og vær[e] urokkelige’”.

President Thomas S. Monson, “Stå på hellige steder”, Liahona, nov. 2011, 86.

På hellige steder

Bilde
Elder Dallin H. Oaks

“Hva er … ‘hellige steder’? De inkluderer visselig templet og trofast overholdelse av dets pakter. De inkluderer visselig et hjem hvor barna blir elsket og foreldrene respektert. De hellige steder inkluderer visselig våre stillinger som er tildelt ved prestedømsmyndighet, inkludert misjon og kall som trofast oppfylles i grener, menigheter og staver.”

Eldste Dallin H. Oaks i De tolv apostlers quorum: “Forberedelse til Det annet komme”, Liahona, mai 2004, 10, uthevelse tilføyd.

Vær urokkelige

Her er noen måter å forsikre seg om at noe er urokkelig:

  • Et anker – “Håp … er et anker for menneskenes sjeler” (Ether 12:4).

  • En solid grunnvoll – “Det er på vår Forløsers klippe som er Kristus, Guds Sønn, at dere må bygge deres grunnvoll, … [som] er en sikker grunnvoll” (Helaman 5:12).

  • Et sikkert fotfeste – Du kan ikke stå med én fot i Sion og én fot i verden, for “en tvesinnet mann, [er] ustø på alle sine veier” (Jakobs brev 1:8).

  • Teltplugger – Stavene til Sions telt hjelper Kirken å stå høyreist og godt forankret, samtidig som den gir oss ly: “Innsamlingen til Sions land og til hennes staver kan tjene som et forsvar og en tilflukt fra stormen” (L&p 115:6).

Herrens dag

Herrens dag – Jesu Kristi annet komme

Den kommer hurtig

“Vi skulle se etter tegnene [på Kristi annet komme], vi skulle leve så trofast vi bare kan … Men vi må ikke bli handlingslammet bare fordi den begivenheten og alt som skal skje rundt den, befinner seg der ute i fremtiden et sted. Vi kan ikke slutte å leve. Vi skulle faktisk leve et rikere liv enn vi noen gang har gjort.”

Eldste Jeffrey R. Holland i De tolv apostlers quorum, “Denne største av alle evangelieutdelinger”, Liahona, juli 2007, 19-20.