2011
Vi tror!
Januar 2011


Vi tror!

Elaine S. Dalton (i midten), præsident; Mary N. Cook (til venstre), førsterådgiver; og Ann M. Dibb, andenrådgiver.

Billede
Young Women general presidency

Vi tror, at en dydig ung pige, som ledes af Ånden, kan ændre verden. Vi i Unge Pigers hovedpræsidentskab har set unge piger gøre det, de mener er rigtigt, stå som vidner, efterleve de evangeliske standarder og virkelig udrette noget. Det er utroligt, hvad en ung pige kan udrette, når hun er dydig, lytter til Helligåndens stille, sagte røst og derefter handler!

Da Joseph Smith skrev den trettende trosartikel, gav han udtryk for alt det, vi kan og skal søge og blive som troende. Joseph vidste, at vi er nødt til at tro på standarder og værdier og tragte efter dem for at have Helligåndens kraft. Han vidste, at vi skulle følge Frelseren i ord og gerning. Han vidste, at vi ved at gøre dette ville berede os på at blive værdige til tem-plets velsignelser.

Hav tro på jer selv

Hvordan kan du gøre dette? Hvordan vil du lede andre ved at følge Frelserens eksempel, føre et dydigt liv og berede dig på templet? Først må du tro på dig selv! Dit mod og din styrke har hjulpet dig til at blive leder, og din hengivenhed kan gøre hele forskellen i år. Dine ideer, kreativitet og handlinger kan forme verden nu og i fremtiden.

Takket være den teknologiske verden, som du lever i, har du allerede nu mulighed for at oversvømme jorden med det, der er dydigt, elskeligt og prisværdigt. Med et tryk på en tast har du mulighed for at vidne om Jesu Kristi evangelium til hele verden. Aldrig før har nogen generation haft den evne, velsignelse og mulighed.

Tre ting plus en – hver dag!

Vi tror på jer. Tiden er inde til at forenes og påbegynde en forandring, som vil styrke jer og velsigne andre. Vi indbyder jer til at gøre tre ting hver eneste dag – plus en.

  1. Bed hver morgen og hver aften.

  2. Læs i Mormon Bog hver dag i mindst fem minutter.

  3. Smil!

  4. Derudover indbyder vi jer til at adlyde og efterleve standarderne i Til styrke for de unge. Gør dig bekendt med disse standarder. Fortæl andre om dem. Og vær et forbillede for de troende.

Tro i år. Tro på, at du er en datter af vor himmelske Fader, som kender og elsker dig. Tro på Frelseren Jesus Kristus. Han er dit lys. Han er dit håb. Han er dit forbillede og Forløser. Hav tro på dig selv! Tro på kraften i alle unge piger, der efterlever standarderne. Sammen kan vi stræbe efter det, som er dydigt, elskeligt og prisværdigt. Sammen kan vi gøre hele forskellen i vores verden.

Vi tror, at I er den generation, hvis tro og handlinger ændrer verden. Vi tror på jer!