Generalkonferanse
Sett av tid til Herren
Generalkonferansen oktober 2021


Sett av tid til Herren

Jeg bønnfaller deg i dag om å motvirke verdens lokking ved å sette av tid til Herren i ditt liv – hver eneste dag.

Mine kjære brødre og søstre, i to dager har vi blitt vel undervist av Herrens tjenere som har søkt flittig å få vite hva Han vil at de skal si.

Vi har fått vårt oppdrag for de neste seks månedene. Spørsmålet er: Hvordan vil vi være annerledes på grunn av det vi har hørt og følt?

Pandemien har vist hvor raskt livet kan forandre seg, noen ganger på grunn av omstendigheter utenfor vår kontroll. Det er imidlertid mange ting vi kan kontrollere. Vi setter våre egne prioriteringer og avgjør hvordan vi bruker vår energi, vår tid og våre midler. Vi avgjør hvordan vi vil behandle hverandre. Vi velger hvem vi vil vende oss til for sannhet og veiledning.

Verdens røster og press er engasjerende og tallrike. Men altfor mange røster er villedende, forførende og kan trekke oss bort fra paktens sti. For å unngå den uunngåelige hjertesorgen som følger, bønnfaller jeg deg i dag om å motvirke verdens lokking ved å sette av tid til Herren i ditt liv – hver eneste dag.

Hvis mesteparten av den informasjon du får, kommer fra sosiale eller andre medier, vil din evne til å høre Åndens hvisken bli svekket. Hvis du ikke også søker Herren gjennom daglig bønn og studium av evangeliet, gjør du deg sårbar for filosofier som kan være fascinerende, men som ikke er sanne. Selv hellige som ellers er trofaste, kan bli avsporet av den stødige rytmen fra orkesteret i Babylon.

Mine brødre og søstre, jeg bønnfaller dere om å sette av tid til Herren! Gjør din egen åndelige grunnvoll sikker og i stand til å tåle tidens tann ved å gjøre de tingene som lar Den hellige ånd alltid være hos deg.

Undervurder aldri den dyptgripende sannheten at “Ånden taler … om tingene som de virkelig er og om tingene som de virkelig vil bli.”1 “[Den vil] vise dere alt dere skal gjøre.”2

Ingenting innbyr Ånden mer enn å holde ditt fokus på Jesus Kristus. Tal om Kristus, fryd deg i Kristus, nyt Kristi ord og strev fremover med standhaftighet i Kristus.3 Gjør sabbaten til en lyst idet du tilber ham, tar del i nadverden og holder hans dag hellig.4

Som jeg understreket i formiddag, vær så snill og sett av tid til Herren i hans hellige hus. Ingenting vil styrke din åndelige grunnvoll som tempeltjeneste og tilbedelse i tempelet.

Vi takker alle som arbeider på våre nye templer. De blir oppført over hele verden. I dag er jeg glad for å bekjentgjøre våre planer om å oppføre flere templer på eller nær følgende steder: Kaohsiung i Taiwan; Tacloban på Filippinene; Monrovia i Liberia; Kananga i Kongo; Antananarivo på Madagaskar; Culiacán i Mexico; Vitória i Brasil; La Paz i Bolivia; Santiago West i Chile; Fort Worth i Texas; Cody i Wyoming; Rexburg North i Idaho; Heber Valley i Utah; og renovering av Provo Utah tempel etter at Orem Utah tempel er innviet.

Jeg er glad i dere, kjære brødre og søstre. Herren kjenner og elsker deg. Han er din Frelser og din Forløser. Han leder og veileder sin Kirke. Han vil lede og veilede deg i ditt personlige liv hvis du vil sette av tid til ham i ditt liv – hver eneste dag.

Må Gud være med deg til vi sees igjen. Det ber jeg om i Jesu Kristi hellige navn. Amen.