2016
Kun for unge
September 2016


Kun for unge

Gud så min sorg

Billede
young woman receiving envelope

Danelys W. Rodriguéz fra Den Dominikanske Republik

En søndag i kirken indså jeg, at min tid i Unge Piger snart var forbi, og at jeg snart ville høre til blandt de unge voksne. Det gjorde mig ked af det, for jeg vidste, at det aldrig ville blive det samme. Efter Søndagsskolen prøvede jeg at blive i bedre humør, men jeg kunne bare ikke. Jeg forsøgte at sige til mig selv, at vor himmelske Fader ikke ønskede, at jeg var ked af det, men at jeg skulle føle glæde (se 2 Ne 2:25).

Jeg var lige ved at begynde at græde, da jeg stod sammen med min ven ude i hallen, da menighedssekretæren kom hen til mig og sagde: »Søster Danelys, du har fået post!« Han rakte mig en konvolut, hvor der blot stod mit navn. Jeg var nysgerrig efter at vide, hvad det var, så jeg spurgte sekretæren, hvem der havde sendt det. Idet han gik, fortalte han mig, at det var fra patriarken, og at det var en kopi af min patriarkalske velsignelse. Så begyndte jeg at græde, men det var glædestårer, for jeg vidste, at Gud havde set min sorg og havde sørget for en måde, som jeg kunne finde glæde på. Min patriarkalske velsignelse var endelig kommet på skrift lige i det øjeblik, hvor jeg havde mest brug for den.

Da jeg kom hjem og læste den, græd jeg igen og bad og takkede Gud for den, og for at han hjalp mig til at huske, hvor heldig jeg er ved at være hans datter og have evangeliets lys i mit liv.

Selvom jeg ikke helt forstår dem, når de triste stunder melder sig, så ved jeg, at Gud kan hjælpe mig til at finde glæde. Gennem det har jeg lært, hvilken kærlighed Gud har at byde på. Han tilbyder alle mennesker den kærlighed, og det er op til os at tage imod den forunderlige følelse. Med Guds hjælp kan vi overkomme prøvelser. Vi kan være smile og være glade.

Illustration: Ben Simonsen

Mit yndlingsskriftsted

Kwamena Koomson fra Ghana

Helaman 5:12

Dette skriftsted giver mig en forståelse af, at det kun er ved at centrere vores liv om Jesus Kristus, at vi kan sejre over modstanderen. Hvis vi er bygget på klippen, som er Jesus Kristus, er alt muligt, selv når prøvelserne kommer over os.

Dette skriftsted har hjulpet mig til at forblive stærk selv i svære tider.

Jeg ved, at Gud lever, og at han sendte sin enbårne Søn for at sone for menneskehedens synder.