2016
Hold buddene og elsk hinanden
September 2016


Unge

Hold buddene og elsk hinanden

Billede
cleaning the kitchen

Når vi tænker på kærlighed, er noget af det første, der dukker op, ofte romantiske film, chokolade og blomster. Men kærlighed – ægte kærlighed – er langt dybere og mere uselvisk end det. Jesus Kristus levede og døde for os på grund af sin kærlighed til os. De to største bud er faktisk at elske Gud og at elske alle andre (se Matt 22:36-40). Men hvordan kan vi vise andre, at vi elsker dem?

Præsident Uchtdorf genfortæller Kristi lignelse om de to sønner, hvor den ene arbejder for sin far og den anden ikke gør. Frelseren påpeger, at det kun var den søn, der adlød sin far, der virkelig elskede ham. Når vi lyder Guds bud, viser vi på lignende vis, at vi elsker ham og ønsker at vende tilbage til ham.

Men hvordan viser vi alle andre kærlighed? Det forklarer præsident Uchtdorf også: »Dersom vi virkelig elsker vore medmennesker, vil vi række ud for at hjælpe ›de fattige og de trængende, de syge og de plagede‹. For de, som udfører disse uselviske og næstekærlige tjenester, er Jesu Kristi disciple.«

Så næste gang I ser jeres forældre, søskende eller en ven, så tænk over, hvad I kan gøre for dem, der viser jeres hengivenhed. Det vil ikke alene gøre dem og jer glade, men det vil også gøre jeres Fader i himlen glad.