Generalkonference
COVID-19 og templer
Aprilkonferencen 2021


COVID-19 og templer

Hold jeres tempelpagter og -velsignelser forrest i jeres sind og hjerte. Forbliv tro mod de pagter, I har indgået.

Mine elskede brødre og søstre, vi har i sandhed haft et åndeligt festmåltid. Jeg er så taknemmelig for bønnerne, talerne og musikken under hele konferencen. Tak til jer alle for at være med os her i dag, hvor end I er.

På grund af COVID-19-pandemien og vores ønske om at være gode verdensborgere, traf vi tidligt sidste år den svære beslutning at lukke alle templer midlertidigt. I de efterfølgende måneder har vi følt os inspireret til gradvist at genåbne templer gennem en meget forsigtig tilgang. Templerne bliver nu åbnet i fire faser og følger strengt lokale myndigheders restriktioner og sikkerhedsprotokoller.

I templer i fase 1, kan par, der tidligere har modtaget deres begavelse, blive beseglet som ægtemand og hustru.

I templer i fase 2 udføres alle ordinancer for levende, heriblandt ens egen begavelse, besegling af ægtemand og hustru og besegling af børn til forældre. Vi har for nyligt tilpasset regler i fase 2 og tillader vores unge, nye medlemmer og andre med en anbefaling med begrænset anvendelse at deltage i stedfortrædende dåb for deres forfædre.

I templer i fase 3 kan de, der har truffet aftaler, deltage, ikke bare i ordinancer for de levende, men også i alle stedfortrædende ordinancer for afdøde forfædre.

Fase 4 er en tilbagevenden til fuld, almindelig tempelaktivitet.

Vi er taknemmelige for jeres tålmodighed og hengivne tjeneste i denne foranderlige og udfordrende tid. Jeg beder til, at jeres ønske om at tilbede og tjene i templet vil brænde stærkere nu end nogensinde før.

I tænker måske på, hvornår I vil få mulighed for at komme tilbage til templet. Svaret: Jeres tempel vil åbne, når de lokale myndigheders restriktioner tillader det. Når incidensen af COVID-19 i jeres område er inden for sikre grænser, vil jeres tempel genåbne. Gør alt, hvad I kan for at bidrage til at bringe COVID-tallene ned i jeres område, så tempelmulighederne kan øges.

Indtil da så hold jeres tempelpagter og -velsignelser forrest i jeres sind og hjerte. Forbliv tro mod de pagter, I har indgået.

Vi bygger for fremtiden nu! Der er i øjeblikket 41 templer, der ved at blive bygget eller renoveret. Alene sidste år blev der, på trods af pandemien, taget første spadestik til 21 nye templer!

Vi ønsker at bringe Herrens hus endnu tættere på vores medlemmer, så de kan have det hellige privilegium at tage til templet, så ofte som deres omstændigheder tillader det.

Når jeg bekendtgør vores planer for at bygge 20 nye templer, tænker jeg på og priser pionerer – tidligere og nutidige – hvis indviede liv har bidraget til at skabe historie i dag. Et nyt tempel vil blive bygget følgende steder: Oslo i Norge, Bruxelles i Belgien, Wien i Østrig, Kumasi i Ghana, Beira i Mozambique, Cape Town i Sydafrika, Singapore i Republikken Singapore, Belo Horizonte i Brasilien, Cali i Colombia, Querétaro i Mexico, Torreón i Mexico, Helena i Montana, Casper i Wyoming, Grand Junction i Colorado, Farmington i New Mexico, Burley i Idaho, Eugene i Oregon, Elko i Nevada, Yorba Linda i Californien og Smithfield i Utah.

Templer er en vigtig del af gengivelsen af Jesu Kristi evangelium i dets fylde. Tempelordinancer fylder vores liv med kraft og styrke, der ikke er tilgængelig på nogen anden måde. Vi takker Gud for disse velsignelser.

Når vi nu afslutter denne konference, udtrykker vi igen vores kærlighed til jer. Vi beder til, at Gud vil lade sine velsignelser og omsorg regne ned over hver af jer. Sammen er vi engageret i hans hellige tjeneste. Lad os med mod stævne frem for vor Herres storslåede værk! Dette beder jeg om, i Jesu Kristi hellige navn. Amen.