2013
Jesus Kristus har genoprettet sin kirke i de sidste dage
April 2013


Få Primary hjem

Jesus Kristus har genoprettet sin kirke i de sidste dage

Du kan bruge denne lektion og aktivitet til at lære mere om denne måneds primarytema.

Forestil dig, at du skal på skattejagt. Hvor ville du lede efter skatten? Hvordan ville du finde den? Hvor ville skatten ligge? Hvad ville der ligge i skattekisten?

Nogle skattekister er fyldt med smukke ædelsten og kostbare mønter. Men som medlemmer af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, har vi en skat, der er endnu mere værdifuld: Jesu Kristi evangelium.

Mange mennesker kender ikke til denne skat, så det er vores ansvar at fortælle om den til så mange mennesker, som vi kan.

Efter at Jesus og hans apostle døde, gik nogle af evangeliets vigtige lærdomme og ordinancer tabt eller blev ændret, deriblandt dåb, præstedømmemyndighed, templer, levende profeter og nadveren.

Alle disse evangeliske skatte blev gengivet gennem profeten Joseph Smith. Vor himmelske Fader og Jesus Kristus viste sig for Joseph Smith i den hellige lund, da han bad for at kende sandheden.

Joseph modtog senere guldpladerne og oversatte dem til Mormons Bog. Mormons Bog indeholder lærdomme, som vi værdsætter højt, fordi de forklarer sandheder, der var engang var gået tabt. Vi modtager mange velsignelser, fordi vi har disse evangeliske sandheder.

Sikke værdifulde skatte de er!

Illustrationer: Bryan Beach