2007
Han lever!
April 2007


Fællestid

Han lever!

»For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv« (Joh 3:16).

Søster Nielson underviste Solstråleklassen. Hun viste dem et billede af Jesus, der viser sine sår frem efter sin opstandelse.

»Levede han op igen, efter at han var død?« spurgte Heather.

Jake udbrød: »Ja, han gjorde! Og vi skal også leve igen!«

Hvorfra vidste treårige Jake, at Jesus levede igen? Hvorfra vidste han, at han også skulle leve igen?

Hver uge lyttede Jake til søster Nielsons lektioner. Hun fortalte om Jesus og bar sit vidnesbyrd. Jake lyttede til sine forældre til familieaften og ved andre lejligheder. De underviste om Jesus og bar vidnesbyrd om ham. Det, som Jake følte i sit hjerte, sagde ham, at han skulle tro på det, som hans lærer og hans forældre sagde.

Da Jesus opstod, viste han sig for sine disciple. Thomas var ikke sammen med dem. De andre disciple fortalte Thomas, at de havde set Jesus. Men Thomas sagde: »Hvis jeg ikke ser naglemærkerne i hans hænder og stikker min finger i naglemærkerne og stikker min hånd i hans side, tror jeg det ikke« (Joh 20:25).

Otte dage senere viste Jesus sig for Thomas. Jesus lod Thomas mærke naglemærkerne i hans hænder og såret i hans side. Så sagde Jesus: »Du tror, fordi du har set mig. Salige er de, som ikke har set og dog tror« (Joh 20:29).

Ligesom Jake kan vi tro på Jesus, selv om vi ikke ser ham. Vores tro vokser, når vi, uden at se Jesus, ved, at han er vor Frelser.

Aktivitet

Lim side L4 på karton og klip billederne af Jesus, Maria Magdalene, apostlene og Thomas ud. Fold flapperne langs den stiplede linje, så figurerne kan stå. Fortæl din familie historien fra Johannes 20, om hver af de mennesker, som så Jesus, da han var opstået.

Forslag til fællestid

  1. 1. Fremvis tre skotøjsæsker. Tag et par sko op ad gangen. (Du kan også fremvise billeder eller tegninger af sko). Vis et par støvler, som skal repræsentere de soldater, som holdt vagt ved Jesu grav. Fortæl historien på en sådan måde, at børnene kan forestille sig, hvordan det var at være der, da Jesus Kristus blev lagt i graven. Brug derefter et par sandaler til at fortælle historien om Maria Magdalene. Spørg børnene, hvordan de tror, det var at stå ved graven, da den opstandne Frelser viste sig. Til sidst viser du et par almindelige sko, som børn normalt har på. Spørg, hvordan det føles at være medlem af Kirken og vide, at vi en dag skal opstå takket være Jesu Kristi forsoning og opstandelse. Bær vidnesbyrd om, at Jesus Kristus døde og opstod.

  2. 2. Fortæl børnene, at du vil stille dem et drilsk spørgsmål. Spørg: »Hvor mange profeter har vi på jorden i dag?« Forklar, at hvert medlem af Det Første Præsidentskab og De Tolv Apostles Kvorum opretholdes som profet, seer og åbenbarer. Det betyder, at vi har 15 profeter på jorden! Men forklar også, at det kun er Kirkens præsident, der kan modtage åbenbaring for hele Kirken. En uge før generalkonferencen beder du flere af de større børn om to uger senere at fortælle om en tale, som en af apostlene holdt ved generalkonferencen. Hvis du har mulighed for det, kan du vise et billede af de pågældende apostle, mens hvert barn fortæller om hans budskab.