2007
Een werktuig in de handen Gods worden door ons getuigenis van Jezus Christus te versterken
Februari 2007


Huisbezoekboodschap

Een werktuig in de handen Gods worden door ons getuigenis van Jezus Christus te versterken

Kies onder gebed de teksten en leringen uit deze boodschap die aansluiten bij de behoeften van de zusters die u bezoekt. Vertel over eigen ervaringen en geef uw getuigenis. Nodig de zusters die u bezoekt uit om dat ook te doen.

Hoe kan ik mijn getuigenis versterken?

Alma 32:27: ‘Ja, om mijn woorden te beproeven, en een sprankje geloof [te] oefenen — ja, al kunt gij niet meer doen dan verlangen te geloven — laat dat verlangen dan in u werken.’

Ouderling Richard G. Scott van het Quorum der Twaalf Apostelen: ‘Evalueer uw leven eerlijk. Hoe sterk is uw getuigenis? Is het werkelijk een steun en kracht in uw leven, of is het slechts de hoop dat wat u geleerd hebt waar is? (…) Uw getuigenis zal versterkt worden als u uw geloof in Jezus Christus oefent, in zijn leringen en in zijn onbeperkte macht.

(…) Een krachtig getuigenis komt voort uit stille momenten van gebed en overdenking. (…) Een sterk getuigenis ontvangen we regel op regel en voorschrift op voorschrift. Er is geloof, tijd, gehoorzaamheid en offerbereidheid voor nodig.’ (‘De kracht van een sterk getuigenis’, Liahona, januari 2002, pp. 101–103.)

Bisschop Keith B. McMullin, tweede raadgever in de Presiderende Bisschap: ‘Iemand krijgt een (…) getuigenis (…) niet zonder slag of stoot. Hij of zij moet verlangen te weten, willen leren, ernaar leven en erom bidden. Wanneer iemand dat nederig en gelovig doet, zal hij of zij die zekere kennis ontvangen, en met deze kennis komt de aangename zekerheid dat alles goed komt, evenals de innerlijke kracht om dat te bewerkstelligen.’ (‘Jezus, als ik zelfs maar denk aan U’, Liahona, mei 2004, p. 33.)

Hoe kan mijn getuigenis een leidraad zijn om de wil van God te doen?

Moroni 10:32: ‘Komt tot Christus en wordt vervolmaakt in Hem en onthoudt u van alle goddeloosheid; en indien gij u van alle goddeloosheid onthoudt en God liefhebt met al uw macht, verstand en kracht, dan is zijn genade u genoeg, opdat gij door zijn genade volmaakt kunt zijn in Christus.’

Ouderling Dallin H. Oaks van het Quorum der Twaalf Apostelen: ‘Het is (…) niet voldoende als wij overtuigd zijn van de waarheid van het evangelie; we moeten zo handelen en denken dat we erdoor worden bekeerd. In tegenstelling tot de organisaties in de wereld die ons zeggen dat wij iets moeten weten, moedigt het evangelie van Jezus Christus ons aan om iets te worden. (…) Dat wordt niet bereikt door alleen het goede te doen, maar door het goede om de juiste reden te doen — voor de reine liefde van Christus. (…) Liefde, “de reine liefde van Christus” (Moroni 7:47), [is] niet een handeling maar een gesteldheid of een gemoedstoestand. Die liefde wordt verkregen door een opeenvolging van handelingen die tot bekering leiden. De liefde is iets dat je wordt.’ (‘Opdracht tot wording’, Liahona, januari 2001, pp. 40, 42.)

Anne C. Pingree, tweede raadgeefster in het algemeen ZHV- presidium: ‘Wij kunnen ons samen in het herstelde evangelie van Jezus Christus verheugen, dankbaar de zegen erkennen dat we een getuigenis van de Heiland en zijn verzoening hebben. Dit weet ik: onze persoonlijke inspanningen om een werktuig in de handen Gods te worden, zijn niet gemakkelijk en hebben ons geestelijk op de proef gesteld — maar onze aardse reis is er op persoonlijke en prachtige wijze door verrijkt.’ (‘De wil van de Heer voor ons leren kennen’, Liahona, november 2005, p. 114.)