2022
Het evangelie van vrede verkondigen
Mei 2022


Het evangelie van vrede verkondigen

Het is onze heilige taak om de macht en vrede van Jezus Christus te delen met allen die willen luisteren.

Geliefde broeders en zusters, welkom op de algemene conferentie! Ik heb vol verwachting naar deze dag uitgekeken. Ik bid elke dag voor u. Ik heb ook gebeden dat deze conferentie een tijd van geestelijke verkwikking voor ieder van u zal zijn.

De wereld kent nu, net als tijdens de vorige conferentie, nog steeds problemen. We lijden nog steeds onder de wereldwijde pandemie. En nu woedt er bovendien een conflict dat terreur zaait onder miljoenen onschuldige mannen, vrouwen en kinderen.

Profeten hebben voorzegd dat er in onze tijd oorlogen en geruchten van oorlogen zouden zijn, dat de gehele aarde in beroering zou zijn.1 Als volgelingen van Jezus Christus smeken wij regeringsleiders om hun geschillen vreedzaam bij te leggen. We roepen allen op om voor mensen in nood te bidden, te doen wat ze kunnen om de noodlijdenden te helpen, en naar de hulp van de Heer te streven om grote conflicten te beëindigen.

Broeders en zusters, de behoefte aan het evangelie van Jezus Christus is nog nooit zo groot geweest. Twist is flagrant in strijd met de waarden en leringen van de Heiland. Ik heb de Heer Jezus Christus lief en getuig dat zijn evangelie de enige manier is om blijvende vrede te stichten. Zijn evangelie is een evangelie van vrede.2

Zijn evangelie is de enige oplossing nu velen wereldwijd door angst verlamd zijn.3 Dat onderstreept hoe dringend het is dat wij aan de instructie van de Heer tot zijn discipelen gehoor geven: ‘Ga heen in heel de wereld, predik het Evangelie aan alle schepselen.’4 Het is onze heilige taak om de macht en vrede van Jezus Christus te delen met allen die willen luisteren en God in hun leven willen laten zegevieren.

Ieder die verbonden met God sluit, belooft om zich om anderen te bekommeren en mensen in nood te dienen. We kunnen ons geloof in God tonen en altijd een antwoord klaar hebben als iemand ons vraagt naar ‘de hoop die in [ons] is’.5 Ieder van ons speelt een rol in de vergadering van Israël.

Vandaag bevestig ik nadrukkelijk dat de Heer iedere waardige jongeman die daartoe in staat is, vraagt zich voor te bereiden en op zending te gaan. Voor jongemannen in de kerk is op zending gaan een priesterschapstaak. Jullie zijn bewaard voor deze tijd waarin de beloofde vergadering van Israël plaatsvindt. Door op zending te gaan speel je een cruciale rol in deze unieke gebeurtenis!

Voor jullie, jonge zusters die daartoe in staat zijn, is een zending ook een krachtige, maar optionele mogelijkheid. We houden van zendelingzusters en verwelkomen ze met open armen. Jullie bijdrage aan dit werk is fantastisch! Bid om te weten of de Heer wil dat je op zending gaat, dan zal de Heilige Geest het je in je hart en verstand laten weten.

Beste jonge vrienden, jullie zijn allemaal van essentieel belang voor de Heer. Hij heeft jullie tot nu toe bewaard om Israël te helpen vergaderen. Je beslissing om op zending te gaan, of dat nu een evangelisatie- of servicezending is, zal jou en vele anderen tot zegen zijn. Ook oudere echtparen zijn een aanwinst voor het zendingsveld als hun omstandigheden dat toelaten. Hun werk is onnavolgbaar.

Alle zendelingen onderwijzen over en getuigen van de Heiland. Wegens de geestelijke duisternis in de wereld hebben we het licht van Jezus Christus meer dan ooit nodig. Iedereen verdient de kans om met het herstelde evangelie van Jezus Christus kennis te maken. Iedereen verdient het om te weten waar de hoop en vrede te vinden zijn die ‘alle begrip te boven gaa[n]’.6

Moge deze conferentie een tijd van vrede en een geestelijk feest voor u zijn. Ik bid dat u in deze bijeenkomsten persoonlijke openbaring zult ontvangen. In de heilige naam van Jezus Christus. Amen.