2019
Velsignet ved at få børn
Juni 2019


Unge voksne

Velsignet ved at få børn

Forfatteren bor i Managua i Nicaragua.

Folk undrede sig over, at vi ville have flere børn, men gennem vores efterkommere er vi blevet bedre til at forstå vor himmelske Faders kærlighed og udvikle vores guddommelige potentiale.

Billede
family and data-posterity

Illustration: Tausha Coates

»Er det jeres sidste barn?« Da jeg blev gravid og ventede mit tredje barn, havde jeg allerede to andre børn under fem, og folk virkede ofte, som om de havde en mening om mine børn. »Er det jeres sidste?« »Synes I ikke, at I farer for hurtigt frem?« »Hvad skal I stille op med tre børn?« var de spørgsmål, jeg normalt hørte. Selvom det var forståeligt, eftersom folk i mit land normalt kun får et eller to børn på grund af økonomien, så vidste de ikke, at da min mand og jeg datede, talte vi om, hvor mange børn vi gerne ville have, og hvornår vi ville have dem. Familieplanlægning var en vigtig og alvorlig beslutning for os, så den måtte træffes mellem os to og altid med at søge Guds vejledning. Vi lyttede til Ånden i stedet for til stemmerne omkring os, og vi er blevet velsignet ved, at vi fik børn.

Da Herren indgik pagt med Abraham, lovede han ham utallige efterkommere (se 1 Mos 17:5-6; 22:17). Af de skriftsteder får vi fornemmelsen af, at for vor himmelske Fader er det at få børn en af de største velsignelser, vi kan få. Gennem vores efterkommere er vi blevet bedre til at forstå vor himmelske Faders kærlighed og udvikle vores guddommelige potentiale. Når man får børn, hjælper man ikke alene ånderne i forudtilværelsen med at komme til jorden og få et legeme, men man får også privilegiet af at lære dem evangeliet. Jeg tror, at der er få ting i livet, der forbereder os bedre til evigt liv end at få børn. Vores familie er der, vi bedst lærer at tilegne os Herrens egenskaber. Nu, hvor jeg er mor, bliver jeg dagligt mindet om, hvor vigtigt det er at holde mig tæt på vor himmelske Fader. Jeg beder hele tiden, beder om vejledning, styrke og tålmodighed og takker ham for de mange velsignelser, der følger med at have børn.

Det er en livsændrende oplevelse at blive forældre, den er fyldt med nogle udfordringer og mange glæder. Hver gang jeg hører min ældste datter synge en primarysang, eller ser min toårige søn prøve at holde øjnene lukket, når vi beder familiebøn, eller når jeg holder min sovende spæde lille dreng i mine arme, så fyldes mit hjerte med ubeskrivelig glæde. Vores børn er det, der holder os kørende hele vejen, uanset hvor mange udfordringer vi møder i livet. Jeg er virkelig taknemmelig for, at vor himmelske Fader har givet mig mulighed for at være mor til mine børn.

Jeg ved, at vor himmelske Fader elsker os. Jeg har følt hans kærlighed i de små søde øjeblikke fuld af varig glæde så vel som i prøver. Han sendte sin søn, Jesus Kristus, for at vise os vejen tilbage til vores himmelske hjem. Jeg elsker min familie, og jeg ved, at familien kan være sammen for evigt.