2018
Jij kunt tempelwaardig zijn
Juli 2018


Nog een gedachte

Je kunt tempelwaardig zijn

Naar een toespraak gehouden tijdens de algemene aprilconferentie van 2016.

Afbeelding
You Can Be Temple Worthy

Wij zien bijzonder graag dat de leden van de kerk een tempelaanbeveling waardig zijn. Zie de tempel niet als een ver of zelfs onbereikbaar doel. Door met hun bisschop samen te werken, kunnen de meeste leden in betrekkelijk korte tijd aan alle vereisten van rechtschapenheid voldoen, zolang zij maar vastbesloten zijn om ervoor in aanmerking te komen en zich volledig van hun overtredingen te bekeren. Dat betekent ook onszelf willen vergeven en niet door onze onvolmaaktheden of zonden gaan denken dat wij nooit in aanmerking zullen komen om een heilige tempel te betreden.

De verzoening van de Heiland geldt voor al Gods kinderen. Zijn verlossende offer bevredigt de eisen van de gerechtigheid ten behoeve van allen die zich bekeren. De Schriften beschrijven dit op prachtige wijze:

‘Al waren uw zonden als scharlaken, ze zullen wit worden als sneeuw’ (Jesaja 1:18).

‘Ik zal […] aan [uw] zonde niet meer denken’ (Jeremia 31:34).

Wij verzekeren je dat rechtschapen beginselen naleven jou en je familieleden vreugde, vervulling en gemoedsrust geven. Leden, oud en jong, bevestigen zelf hun getrouwheid tijdens het tempelaanbevelingsgesprek. De belangrijkste vereisten zijn ons getuigenis van God de Vader, van zijn Zoon, Jezus Christus, en van de herstelling van zijn evangelie vergroten, en de werking van de Heilige Geest ondervinden.

Wees je er alsjeblieft van bewust hoe vurig wij verlangen dat iedereen de nodige veranderingen aanbrengt om tempelwaardig te zijn. Evalueer met een gebed in je hart waar je staat in je leven, vraag om de leiding van de Geest en bespreek met je bisschop hoe jij je op de tempel kunt voorbereiden. President Thomas S. Monson (1927–2018) heeft gezegd: ‘Er is geen belangrijker doel dan ervoor te zorgen dat u in aanmerking komt om naar de tempel te gaan.’1

Ik bid dat ieder van ons de Heiland zal eren en de nodige veranderingen zal aanbrengen om onszelf in zijn heilige tempels te zien. Dan vervullen wij zijn heilige doeleinden en bereiden we ons en ons gezin voor op alle zegeningen die de Heer en zijn kerk ons kunnen geven in dit leven en in de eeuwigheid.

Noot

  1. Thomas S. Monson, ‘De heilige tempel: een baken voor de wereld’, algemene aprilconferentie 2011.