2008
Brev till redaktionen
Januari 2008


Brev till redaktionen

Närmare Gud

Även när jag inte gick i kyrkan ville jag fortsätta prenumerera på Liahona. En dag gick jag ut på Internet och beställde en prenumeration och en syster skickade den till mig omgående. Jag blev mycket glad över numret för nya medlemmar (okt 2006). Det talade kraftfullt till mig och bevisade återigen att detta evangelium är sant. Genom Liahona kommer jag lite närmare Gud.

Marcio Honirio Peres, Brasilien

Ger näring åt vår tro

Jag är så glad när jag läser Liahona. Jag använder tidningen under mina lektioner i Hjälpföreningen och familjens hemafton. Jag gav Liahona till en vän som inte är medlem. Jag tycker om att läsa den eftersom jag förstår kyrkan bättre och vad som händer där. Tack så hemskt mycket för att ni förbereder bra ämnen och goda lektioner så att vi kan ge näring åt vår tro på vår himmelske Faders sanna evangelium.

Maasoama Bernard, USA

En daglig guide

Liahona är som en ständig ledsagare. Jag läser den varje dag – under raster på jobbet, hemma och närhelst jag får tillfälle. Råden från generalauktoriteterna och olika livserfarenheter hjälper mig styra mitt liv. Jag uppskattar alla berättelser. Liahona har stärkt mitt vittnesbörd om Jesus Kristus. Den är en daglig guide.

Wilfred Kenneth F Wokekoro, Nigeria

Vila efter en svår dag

Jag är trött efter skolan och när jag går till mitt rum vill jag bara sova. Då läser jag Liahona. Jag tycker om att läsa den. Alla budskapen är verkligen inspirerade och påminner mig om allt som Jesus Kristus lärt oss. Jag vet av hela mitt hjärta att de är sanna.

Judie Ann Diamada Boligor, Filippinerna

Försoningens kraft

Liahona publicerade en artikel om Kristi försoning och hur den kunde påverka människors liv, och jag insåg att mina synder låg i det förgångna och att jag kunde gå vidare och börja om på nytt. Jag är nu president för Unga kvinnor och njuter av att arbeta med de unga kvinnorna. Jag är mycket lycklig och hoppas att jag kan hjälpa människor som ännu inte låtit döpa sig att veta att detta är den sanna kyrkan.

Viarda Martínez, Dominikanska republiken

Grunden för missionsarbete

Liahona är en oersättlig grund för missionsarbete. Jag har redan hjälpt flera undersökare genom att använda artiklar från Liahona, särskilt för att förbereda dem för dop och konfirmation.

Petra Longerich, Tyskland