2005
SALIGGØRELSENS STORE PLAN
Januar 2005


FÆLLESTID

SALIGGØRELSENS STORE PLAN

»Thi se, dette er min gerning og herlighed – at tilvejebringe udødelighed og evigt liv for mennesket« (Moses 1:39).

Mange mennesker ønsker at vide, hvorfra de kommer, hvorfor de er her, og hvor de skal hen. Vor himmelske Faders plan for lykke besvarer disse spørgsmål.

Før vi blev født, levede vi sammen i himlen med vor himmelske Fader og Jesus Kristus. Vi lærte og voksede, så meget vi kunne. Men til sidst samlede vor himmelske Fader alle sine børn sammen i et råd og fortalte os, at vi for at blive som ham måtte forlade himlen for en tid. Han ville skabe en jord til os. Han ville give os frihed til at vælge mellem godt og ondt, og han ville vise os vejen til at vide, hvad der er godt. Han ville sørge for en Frelser, så vi, når vi syndede, kunne omvende os og stadig vende tilbage til ham.

Vi kom til jorden for at opnå et legeme og vandre ved tro. Vi kan ikke huske vores hjem i himlen, men vi kan vælge det rette ved at følge Jesu eksempel, adlyde vore forældre og efterleve Mine evangeliske standarder.

Når vi dør, vil vi komme til at leve igen på grund af Jesu Kristi forsoning. Han overvandt døden gennem opstandelsen, og alle vil komme til at opstå. Han overvandt også synden, og de, som har tro, omvender sig og bliver døbt, modtager Helligånden og holder befalin-gerne, vil vende tilbage og leve sammen med vor himmelske Fader og Jesus Kristus. De vil opnå det evige livs gave, som er det, som planen for lykke handler om.

En lille bog, der hedder Frelsesplanen

Tag side L9 ud af bladet, og klæb den fast på et stykke karton. Klip langs de fuldt optrukne linjer. Klæb den anden strimmel fast til flappen på den første strimmel. Fold frem og tilbage langs de stiplede linjer.

Forslag til fællestid

  1. 1. Del Primary op i syv grupper, og giv hver gruppe et skriftsted, som fortæller om en af de syv dage i skabelsen (se 1 Mos 1:3-2:3; Moses 2:3-3:3). Lad hver enkelt gruppe tegne billeder af denne del af skabelsen. Lad dem derpå holde deres tegninger frem og fortælle deres skriftsted. Bevæg jer fra dag et til dag syv. Lad børnene anbringe deres billeder i en stor cirkel, som repræsenterer jorden. Fremhæv, at vor himmelske Fader skabte verden til os, fordi han elsker os. Vi viser vores kærlighed til vor himmelske Fader ved at behandle hans skabninger med ærbødighed.

  2. 2. Skriv ordene fra den tredje trosartikel på tavlen og indflet andre ord i teksten. Når du gentager trosartik-len, så lad børnene viske de ekstra ord bort. Gentag trosartiklen sammen adskillige gange; slet derpå ordene fra trosartiklen et ad gangen, indtil børnene kan sige den udenad. Fortæl dem, at der er to dele i forsoningen: (1) Jesus Kristus overvandt faldet og den fysiske død gennem opstandelsen. Alle, som har levet, vil opstå. (2) Jesus Kristus overvandt også den åndelige død for os ved at påtage sig vore synder. For at blive frelst fra vore synder må vi være lydige over for evangeliets love og ordinancer. Lav noget, der repræsenterer det celestiale rige, såsom en sol. Skær den op i et puslespil. Skriv et skriftsted på hvert stykke, som underviser i love (fx tiende, visdoms- ordet, tilgivelse) og ordinancer (dåb, nadver). Uddel så mange stykker, som du har, til det samme antal grupper af børn. Lad grupperne finde frem til skriftstedet, forklare loven eller ordinancen og tilføje deres stykke til puslespillet.