2005
Glæd dig over gengivelsen af Jesu Kristi evangelium
Januar 2005


BESØGSLÆRERINDEBUDSKABET

Glæd dig over gengivelsen af Jesu Kristi evangelium

Udvælg under bøn og læs de skriftsteder og lærdomme fra dette budskab, som opfylder behovene hos søstrene på din kreds. Fortæl dem om dine egne erfaringer, og bær vidnesbyrd. Bed dem, du underviser, om at gøre det samme.

Joseph Smith – Historie 1:18-19: »(Jeg) spurgte … de over mig i lyset stående personer, hvilken af alle sekterne der var den rette … Der blev svaret mig, at jeg ikke skulle slutte mig til nogen af dem.«

Hvorfor er gengivelsen en så strålende begivenhed?

Præsident Boyd K. Packer, fungerende præsident for De Tolvs Apostles Råd: »Efter Kristi korsfæstelse skete der et frafald. Ledere begyndte, at ›… lære … sådanne lærdomme, som er menneskebud‹ [JS-H 1:19]. De mi-stede myndighedens nøgler og afskar sig selv fra åbenbaringens kanaler. Den mistede autoritet kunne de ikke bare komme i besiddelse af uden videre. Den skulle genoprettes af dem, der bar myndighedsnøglerne i gammel tid« (»Sandhedens banner er blevet rejst«, Liahona, nov. 2003, s. 24).

Præsident Gordon B. Hinckley: »Efter århundreder med mørke og smerte og kamp var tiden moden for gengivelsen af evangeliet. … Denne herlige dag begyndte i året 1820, hvor en dreng, oprigtig og med tro, gik ud i en lund og opløftede sin stemme i bøn …

Som svar kom en storslået tilkendegivelse. Gud, den evige Fader, og den opstandne Herre Jesus Kristus viste sig og talte med ham. Det forhæng, som havde været trukket for i det meste af to årtusinder, blev trukket fra for at indvarsle tidernes fyldes uddeling …

… Erkender I vores plads i det store drama i menneskehedens historie? Dette er brændpunktet for alt det, som er gået forud. Dette er en genoprettelsens tid. Dette er genoprettelsens dage« (»På tidernes tinde«, Liahona, jan. 2000, 87-88).

Hvordan kan du glæde dig over genoprettelsen?

Ældste Neal A. Maxwell (1926-2004) fra De Tolv Apostles Kvorum: »Vi kan bedst udtrykke vores taknemlighed for denne herlige fylde (i det gengivne evangelium) ved at udvikle en mere fuldstændig kærlighed til hele menneskeheden. Og hvorfor ikke, for genoprettelsen fortæller os, hvem vores næste virkelig er! Lad os på lignende vis udtrykke vores taknemlighed i en stræben efter at blive som Jesus, egenskab efter egenskab, lidt efter lidt« (»Fra begyndelsen«, Stjernen , jan. 1994, s. 20).

Ældste Robert D. Hales fra De Tolv Apostles Kvorum: »Følg eksemplet fra Joseph Smith og mønstret i genoprettelsen. Vend jer til skrifterne. Knæl ned i bøn. Bed i tro. Lyt til Helligånden. Vid, at jeres navn og behov kendes af vor himmelske Fader, som han kendte Josephs. Efterlev evangeliet med tålmodighed og vedholdenhed« (»Modtag et vidnesbyrd om Jesus Kristi gengivne evangelium«, Liahona, nov. 2003, s. 31).

Bonnie D. Parkin, Hjælpefore- ningens hovedpræsidentinde: »Få mirakler kan sammenlignes med genoprettelsens mirakel. I virkeligheden udspringer de fra genoprettelsen. Jeg har undervist sammen med søstermissionærerne. Jeg har hørt dem fortælle denne enkle historie om Joseph Smith gang efter gang. Og Ånden har aldrig undladt at bære vidnesbyrd for mig om virkeligheden af denne begivenhed. At vide for mig selv ændrer i sandhed alt!«