2003
De talte til os
Maj 2003


De talte til os

Beretning for Kirkens børn fra aprilkonferencen den 5.-6. april 2003.

Præsident Gordon B. Hinckley: Jesu Kristi evangelium er fredens vej. I den udstrækning vi følger det og gør det til en del af vores liv, i samme udstrækning bliver vi velsignet og får fremgang. Hvor er det vidunderligt at være engageret i dette herlige værk. Lad os juble over den store mulighed, vi har. Lad os tjene med glæde.

Præsident Thomas S. Monson, førsterådgiver i Det Første Præsident– skab: Ønsketænkning kan ikke gøre det ud for en grundig forberedelse til at møde livets prøvelser. Det kræver hårdt arbejde at forberede sig, men det er aldeles afgørende for vores udvikling.

Vores rejse ind i fremtiden bliver ikke en jævn landevej, der strækker sig herfra og til evigheden. I stedet er der skilleveje og sving på vejen, for ikke at nævne de uventede bump. Vi skal bede dagligt til en kærlig himmelsk Fader, der ønsker, at det går hver af os godt i livet.

Præsident James E. Faust, andenrådgiver i Det Første Præsidentskab: Der er mange nuancer af det, som er rigtigt og forkert, og hver eneste af jer må beslutte, hvor grænsen mellem de to vil ligge. Jeg opfordrer jer, hvis der overhovedet er noget spørgsmål i jeres sind eller jeres hjerte, om jeres personlige opførsel er rigtig eller forkert, til ikke at gøre det. Vi har hver især en moralsk handlefrihed og Helligåndens gave, som vil skærpe vores opfattelse af det, som er rigtigt eller forkert eller sandt eller falskt.

Ældste Russell M. Nelson fra De Tolv Apostles Kvorum: Gennem bøn kan vi vise vores kærlighed til Gud. Og han har gjort det meget let. Vi kan bede til ham på et hvilket som helst tidspunkt. Der kræves ikke noget særligt udstyr. Vi behøver end ikke at oplade batterierne eller betale en månedlig afgift for denne tjeneste …

Bønner kan bedes i stilhed. Man kan tænke en bøn, især når ordene vil komme i vejen …

Vi afslutter vores bøn »i Jesu Kristi navn. Amen.« Når vi hører andres bøn, tilføjer vi højt vores »amen«, hvilket betyder: »Det er også min bøn.«

Ældste Dallin H. Oaks fra De Tolv Apostles Kvorum: Vi bør ligesom pionererne takke Gud for vores modgang og bede om vejledning til at klare den. Med en sådan holdning og med vores tro og lydighed vil vi få opfyldt de løfter, som Gud har givet os. Det er en del af planen.

Ældste Joseph B. Wirthlin fra De Tolv Apostles Kvorum: Helligånden er en person af ånd, et adskilt og selvstændigt medlem af Guddommen. Han er et vidne om Guds kraft, Kristi guddommelighed og sandheden af det gengivne evangelium …

… Når vi bliver bekræftet som medlem, får vi ret til Helligåndens ledsagelse, men det er en ret, som vi hele tiden må gøre os fortjent til gennem lydighed og værdighed. Vi kan ikke tage denne gave for givet.

Ældste Dennis B. Neuenschwander fra De Halvfjerds’ Præsidium: Nadvermøderne er i virkeligheden mere end blot møder. Det er hellige øjeblikke på et helligt sted. I disse ugentlige øjeblikke tænker vi over den største nådegerning, som denne verden nogensinde har kendt. Vi tænker på Guds kærlighed, han, som gav sin Enbårne Søn, så vi kan få evigt liv. Når vi tager nadveren, erindrer vi ham og udtrykker vores vilje til at påtage os hans navn og holde hans bud.