2003
Afslutningsbøn
Maj 2003


Afslutningsbøn

Jeg beder til, at vi hver især vil bestræbe os på at leve nærmere Herren og samtale med ham oftere og med større tro.

Ja, mine kære brødre og søstre, nu er der kun tilbage at tage fat på arbejdet. Hvor bør vi alle være taknemmelige for denne vidunderlige konference. Vi har været sammen i fred uden forstyrrelser af nogen art. Vi har grundet meget over Herrens vidunderlige velsignelser. Vores påskønnelse for de store velsignelser, vi nyder i evangeliet, er i høj grad blevet styrket. Mens vi har hørt talernes vidnesbyrd, er vores eget vidnesbyrd om sandheden på ny blevet tændt og brænder med en klar flamme. Jeg håber, at alle, som har deltaget i denne storslåede konference, har følt sig påvirket i en positiv retning, og at vi hver især er blevet et bedre menneske takket være det, som vi har oplevet sammen de sidste to dage. Jeg taler på egne vegne, når jeg siger, at jeg føler mig nærmere Herren. Jeg håber også, at I har oplevet det samme. Jeg har fået et større ønske om at adlyde hans befalinger, om at efterleve hans lærdomme og om at samtale med ham i bøn og derved bevare et forhold til ham, som er min Fader og min Gud.

Så når vi nu opløser denne store forsamling af sidste dages hellige, beder jeg om, at vi hver især vil bestræbe os på at leve nærmere Herren og samtale med ham oftere og med større tro.

Fædre og mødre, bed for jeres børn. Bed om, at de må blive skærmet mod verdens ondskab. Bed om, at de må vokse i tro og kundskab. Bed om, at de må blive vejledt til at leve et nyttigt og godt liv. Ægtemænd, bed for jeres hustru. Sig Herren tak for hende, og bønfald ham på hendes vegne. Hustruer, bed for jeres mand. Mange ægtemænd vandrer en tung vej med utallige problemer og store bekymringer. Bønfald den Almægtige om, at de må blive vejledt, velsignet, beskyttet og inspireret i deres retfærdige bestræbelser.

Bed om fred på jorden, så den Almægtige, som styrer universet, vil række hånden ud og lade sin Ånd hvile på menneskene, så nationerne ikke raser mod hinanden. Bed angående vejret. Vi ser oversvømmelser det ene sted og tørke det andet. Jeg er overbevist om, at hvis tilstrækkelig mange bønner om regn på jorden stiger til himlen, besvarer Herren disse bønner for de retfærdiges skyld.

Tilbage i 1969 var jeg i Sydamerika. Jeg fløj fra Argentina til Santiago i Chile. Andesbjergene var meget tørre. Der var igen sne. Græsset var svedet af. Chile var hærget af en ødelæggende tørke.

Indbyggerne bønfaldt om hjælp i form af regn.

Vi indviede to nye bygninger under det besøg. Under hver af disse indvielsesmøder bønfaldt vi Herren om regn på jorden. Mange af dem, som var til stede ved disse møder, har vidnet for mig om, at himlene blev åbnet, og at regnen faldt i så rigelige mængder, at indbyggerne bad Herren om at lukke for regnen igen.

Bed om visdom og forståelse på jeres vandring ad livets vanskelige stier. Hvis I har sat jer for at opføre jer tåbeligt og uklogt, tror jeg ikke, at Herren vil standse jer. Men hvis I søger hans visdom og følger de råd, I modtager som indskydelser, er jeg sikker på, at I bliver velsignet.

Lad os være et folk, som beder. Lad os opdrage vore børn »i Herrens tugt og formaning« (Enos 1:1). Må himlens velsignelser med rette hvile på jer. Som der står i Femte Mosebog: »Og nu, Israel, hvad andet kræver Herren din Gud af dig, end at du skal frygte Herren din Gud, vandre ad alle hans veje og elske ham og tjene Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl« (5 Mos 10:12).

Vær forvissede om, kære brødre og søstre, at »han, som våger over Israel, hverken slumrer eller sover« (Felix Mendelsohn, Elias).

At himlens velsignelser må hvile på jer, beder jeg ydmygt om, idet jeg udtrykker min kærlighed til hver eneste af jer. Tak for jeres store venlighed over for mig og for jeres store trofasthed og iver for at føre den Almægtiges værk frem. I Herren Jesu Kristi navn. Amen.