2023
Diepere verbondenheid met Christus
Juni 2023


‘Diepere verbondenheid met Christus’, Liahona, juni 2023.

Voor ouders

Diepere verbondenheid met Christus

Afbeelding
mensen nemen deel aan het avondmaal

Foto, Machiko Horii

Beste ouders,

In de uitgave van deze maand staan artikelen over manieren waarop we onze verbondenheid met Jezus Christus kunnen verdiepen. U kunt als gezin praten over de taak van de Heilige Geest om ons naar onze Heiland te leiden, de heiligende macht van Jezus Christus bij het avondmaal en de goddelijke barmhartigheid die door de verzoening van de Heiland beschikbaar is.

Evangeliebesprekingen

Een verbondsrelatie

Vertel uw gezinsleden over de leringen uit het artikel van ouderling David A. Bednar op pagina 4. Praat met ze over de verbonden die iedereen heeft gesloten of nog zal sluiten. Hoe helpt de Heilige Geest ons om onze verbonden na te komen en Jezus Christus indachtig te zijn?

Taken van de Heilige Geest

Bespreek aan de hand van het Evangeliebasisartikel op pagina 22 met uw gezin wie de Heilige Geest is en welke rol Hij in het plan van onze hemelse Vader speelt. Vertel over situaties waarin u de Heilige Geest hebt gevoeld of zijn ingevingen hebt opgevolgd.

Goddelijke barmhartigheid

Op pagina 40 geeft presidente Susan H. Porter uitleg over het verhaal van Jezus die het oor geneest van een man die Hem komt arresteren. Lees het artikel en bespreek dan met uw gezin de rol van barmhartigheid voor zowel de man als voor Petrus, die het oor had afgehakt. Hebt u weleens een of beide van deze soorten barmhartigheid nodig gehad?

Gezinsplezier Kom dan en volg Mij

Anderen sterken

Lukas 22

Jezus Christus gaf Petrus deze raad over bekering: ‘Als u eens tot inkeer gekomen bent, versterk dan uw broeders’ (Lukas 22:32).

  1. Lees met uw gezin Lukas 22:32.

  2. Laat de gezinsleden in een kring op de grond zitten.

  3. Laat ze proberen op te staan zonder zich met hun handen in evenwicht te houden.

  4. Laat twee gezinsleden met de ruggen tegen elkaar en met de armen in elkaar gehaakt op de grond zitten.

  5. Geef de gezinsleden de opdracht om zich tegelijkertijd tegen de ander af te zetten en op te staan. Door samen te werken wordt opstaan makkelijker.

  6. Herhaal het spel tot iedereen de kans heeft gehad om samen te werken.

Bespreking: als we ons echt tot het evangelie van Jezus Christus bekeren, kunnen we anderen sterken. Op welke manieren kan onze hemelse Vader ons sterken? Hoe kunnen we onze bekering gebruiken om anderen te sterken?