2022
Det er så deilig å vite at det er noen der som hører meg
Juli 2022


Sagt av Siste Dagers Hellige

Det er så deilig å vite at det er noen der som hører meg

Bønn har hjulpet meg masse i livet mitt. Jeg er ganske ofte stresset og da henvender jeg meg til Gud i bønn. Bønn er veldig viktig for meg. Bønn har hjulpet meg på så mange måter. Når jeg har mistet ting har jeg ofte bedt så jeg kan finne det og så finner jeg det.

I Skriftene leser vi “Vær du ydmyk, og Herren din Gud skal lede deg ved hånden og gi deg svar på dine bønner.” (L&p 112:10) Dette skriftstedet er veldig fint fordi det sier at vi kommer til å få svar på våre bønner. Vi må bare være ydmyke. I Veiledning til Skriftene, som jeg syns er veldig fin, står det: “Hensikten med bønn er ikke å forandre Guds vilje, men å sikre oss selv og andre de velsignelser Gud allerede er villig til å gi oss, men som vi må be om å få.” Jeg elsker dette fordi vi skal ikke be for å forandre Guds vilje. Han har jo en plan for oss. Men vi kan be om velsignelser som Gud vil gi oss, men vi må be om å få. Jeg elsker primærsangen Et barns bønn. Den går slik: “Himmelske fader, si meg, er du der? Hører du bønner, kan du svare barn som ber? Noen har sagt du langt borte er, men jeg føler himmelen rundt meg når jeg ber. Himmelske fader, jeg i minnet har noe som Jesus sa da han på jorden var. ‘La alle barn komme hit til meg.’ Fader, i bønn jeg kommer nå til deg.”

Denne Primær-sangen handler om at det er mange som tviler på om Gud faktisk er der. Men de har en så sterk følelse at Gud er der, så da ber de. Jeg har bedt ganske mye for folk jeg bryr meg om. Hver gang jeg ber, ber jeg om at de som er syke kan bli friske igjen og det syns jeg er ganske viktig.

Jeg husker at jeg ba om at en presentasjon som jeg var utrolig stresset over skulle gå bra. Jeg hadde nettopp byttet skole og skulle ha en presentasjon 2 uker etterpå. Jeg var i en gruppe med folk jeg ikke kjente. De hadde allerede laget presentasjonen og jeg bare fikk en side. Jeg var utrolig redd for å presentere foran folk jeg ikke kjente. Det var jo ikke en så veldig bra side jeg fikk, jeg forventet at det skulle gå utrolig dårlig.

Men jeg ba og ba om at det skulle gå bra. Etter presentasjonen fikk jeg så utrolig bra tilbakemelding og jeg følte meg så bra. Det var ånden som var med meg i presentasjonen og jeg vet at de bønnene hjalp meg utrolig mye.

I andakten som var forrige søndag (23. januar 2022 – red. anm.) sa president Russell M. Nelson noe som jeg syns var veldig fint. Jeg skrev bare ned det jeg husket fordi jeg glemte at den andakten kunne man bare se i løpet av de 24 timene, men det går bra. For det første at vi er Guds barn, og at Skriftene er Guds ord. Så sa president Nelson: Hvis vi ikke vet dette, vet vi hvordan vi skal finne dette ut. Be til Gud, med et oppriktig hjerte og så skal du få svar. Legg inn en innsats, ha tro. Du kan bli overrasket over hvordan Gud vil svare på dine bønner.

Jeg vet at bønn hjelper, man kan be om hva som helst, når som helst og foran hvem som helst. Man kan be høyt eller stille. Jeg ber hver dag og det er så deilig å vite at det er noen der som hører på bønnene mine.