2014
Kom til Kristus
Januar 2014


Kom til Kristus

Billede
Unge Mænds hovedpræsidentskab 2013

Unge mænd i Det Aronske Præstedømme, i år vil vores GUF tema inspirere jer til at tænke over jeres forhold til Jesus Kristus, vor Frelser og Forløser, og hvordan I kan blive som ham. Vores tema er »Kom til Kristus, og bliv fuldkommengjort i ham, og fornægt jer selv al gudløshed« (Moroni 10:32).

Det er en hellig indbydelse til at komme Guds Søn nærmere. På grund af hans forsoning kan vi opnå kraften til både at tjene, fornægte os selv alle ugudelige ting i vores liv og føle hans uendelige kærlighed. Når vi gør dette, vil vi finde sand fred og lykke.

Når I handler på indbydelsen til at komme til Kristus, vil I ligeledes komme til at forstå jeres hellige pligt til at »opfordre alle til at komme til Kristus« (L&P 20:59) Jeres hjerte vil blive fyldt med et ønske om at lede andre til ham, så de kan modtage samme velsignelser, som I har modtaget og forsat modtager.

En ung mand, Michael, opfyldte denne pligt ved at hjælpe Jose, der var en skolekammerat.

En dag spurgte Jose ham: »Michael, hvorfor er du altid glad?«

Michael svarede: »Det er fordi jeg tjener.«

»Hvorfor tjener du?«

»Fordi jeg bærer præstedømmet, og fordi det er min pligt,« var svaret.

Jose sagde: »Jeg vil gerne høre mere om det præstedømme.«

Michael inviterede Jose til kirkeaktiviteter og senere til kirkemøderne. Med tiden blev Jose og hans familie undervist af missionærerne og blev døbt. Jose sagde: »Missionering er vores kirkes grundlag. Hvis vi er retfærdige og retskafne i vores daglige gøren, vil dem omkring os lægge mærke til det og spørge ind til det, som jeg gjorde. Michael er et redskab i Guds store plan.«

Efterhånden som I kommer nærmere Herren, vil I få et ønske om at tjene, præcis som Michael fik. Når I gør dette, vil I finde dette løfte fra præsident Henry B. Eyring, førsterådgiver i Det Første Præsidentskab sandt: »Når du af hjertet indbyder mennesker til at komme til Kristus, forandres dit hjerte. Du udfører hans værk. Du vil opdage, at han holder sit løfte om at være ét med dig, når du tjener ham. Du kommer til at lære ham at kende. Og med tiden bliver du som han og ›fuldkommengjort i ham.‹«2

Det er kernen i dette års tema.

Noter

  1. Henry B. Eyring, »Kom til Kristus«, Liahona, mar. 2008, s. 49.

  2. Henry B. Eyring, »Kom til Kristus«, Liahona, mar. 2008, s. 52.