2023
Stol på Herrens kraft og profeter
Mars 2023


“Stol på Herrens kraft og profeter”, Liahona, mars 2023.

For foreldre

Stol på Herrens kraft og profeter

Bilde
President Nelson og søster Nelson hilser på to gutter

Foto: Ravell Call, Deseret News

Kjære foreldre,

I vår stadig mer kaotiske verden kan det være lett å være redd og usikker. Men når vi vender oss til Jesus Kristus for å få trøst, kan han gi oss fred i livets stormer. Les artiklene i dette nummeret for å finne ut hvordan Frelseren kan hjelpe deg å navigere gjennom dine utfordringer.

Samtaler om evangeliet

Frelseren gir villig fred i urolige tider

Les eldste Uchtdorfs artikkel på side 4 sammen med familien om hvordan det å stole på Kristi styrkende kraft kan gi fred i vanskelige situasjoner. Snakk sammen om noen måter Jesus tilbyr lindring på. Hva kan du gjøre for i større grad å innby Ånden i livet ditt?

Hvordan velsigner prestedømmet vår familie?

Les artikkelen på side 22 om prestedømsvelsignelser. Be familiemedlemmene fortelle om tilfeller da de mottok en prestedømsvelsignelse. Hva følte de? Hvordan hjalp velsignelsen dem? Er det en velsignelse som kan hjelpe et familiemedlem nå?

Herren bruker sin profet til å hjelpe oss å dyrke mot

I artikkelen på side 30 snakker eldste Sikahema om hvordan det å følge profetens læresetninger hjalp ham å stå urokkelig i sin tro og sine normer i løpet av sin karriere som profesjonell amerikansk fotballspiller og gjennom livet. Etter å ha lest denne artikkelen kan du be hvert familiemedlem fortelle om en gang da det å følge profeten hjalp dem å ha mot.

Familiemoro med Kom, følg med meg

Vokser, vokser hver dag

Som medlemmer av Jesu Kristi gjenopprettede kirke er vi ansvarlige for å bidra til at Guds rike på jorden vokser. Matteus 13:31–32 sier:

“Han fremsatte en annen lignelse for dem og sa: Himlenes rike er likt et sennepsfrø som en mann tok og sådde i åkeren sin.

“Det er mindre enn noe annet frø, men når det vokser opp, er det større enn hagevekstene og blir til et tre.”

  1. Sitt i en sirkel og krøll dere sammen som et lite sennepsfrø.

  2. La alle bytte på å si en aktivitet de kan gjøre hver dag for å hjelpe Kirken å vokse (bære vitnesbyrd, dele et skriftsted på sosiale medier, dele en sannhet i evangeliet med en venn osv.).

  3. Hver gang noen nevner en aktivitet som hjelper Kirken å vokse, setter alle seg litt mer oppreist og begynner så å reise seg til de står rakrygget.

  4. Snakk med familien om hvorfor det er viktig for hver enkelt å gjøre sin del for å bidra til Kirkens vekst.