2015
Kernen i mit liv
Januar 2015


Sådan ved jeg det

Kernen i mit liv

Forfatteren bor i Arequipa i Peru.

Jeg kendte til Kristi virke fra Bibelen, men havde han virkelig også besøgt det amerikanske fastland?

Da jeg blev 18, gav min far mig lov til at blive døbt, i hvilken som helst kirke jeg ønskede. Jeg ville gerne tilsluttes en kristen kirke, for jeg havde læst Bibelen i flere trossamfund og troede på Jesus Kristus.

En dag inviterede min onkel to søstermissionærer med hjem. De talte med stor overbevisning om deres tro på Mormons Bog som endnu et vidnesbyrd om Jesus Kristus, og de fortalte, at han havde besøgt det amerikanske kontinent.

På det tidspunkt gav jeg udtryk for, at de nok tog fejl, for det havde jeg aldrig hørt om i det, jeg havde læst. En af søstermissionærerne sagde venligt og med tårer i øjnene til mig: »Bror Roberto, det faktum, at du ikke ved, at Mormons Bog er sand, betyder ikke, at vi tager fejl. Jeg ved, at Jesus Kristus elsker os, og at han var på dette kontinent, og at han underviste i sit evangelium, ligesom han gjorde i det hellige land.«

De prøvede på at hjælpe mig med mine mange betænkeligheder under den første lektion, og vi aftalte, at de ville besøge mig ugen efter.

Den aften begyndte jeg at bladre gennem Mormons Bog. Da jeg læste titelbladet, var der særlig en sætning, der slog mig: »Jesus er Kristus, den evige Gud, som giver sig til kende for alle folkeslag.« Jeg læste også 3 Nefi 11 om Frelserens besøg i Amerika, og jeg følte en glæde i hjertet. Så jeg gjorde, som missionærerne havde bedt mig om; jeg knælede ned og spurgte min himmelske Fader om, bogen var sand.

Da jeg havde bedt, følte jeg en fred og en vished om, at den var sand. I et øjeblik tænkte jeg, at jeg var blevet bevæget af søstrenes tårer, og at det måske gjorde, at jeg troede på deres vidnesbyrd. Så jeg fortsatte med at læse Mormons Bog til klokken var blevet lidt over 4 om morgenen. Hver gang jeg bad, følte jeg med endnu større styrke og vished, at Kristus vitterligt havde været i Amerika, og at han ønskede, at jeg skulle lære mere om hans sande evangelium.

I løbet af nogle uger havde jeg læst Mormons Bog igennem og følte en trang til at blive døbt ind i den sande kirke.

At læse Mormons Bog hjalp mig til at komme tættere på Jesus Kristus og gøre ham til kernen i mit liv. Jeg er så taknemlig for, at Frelseren lod missionærerne og hans kirke krydse min vej.