2008
Evankeliumin lahja
Heinäkuu 2008


Kuulkaa ääntä profeetan

Evankeliumin lahja

Huhtikuun 2003 yleiskonferenssipuheesta.

Kuva
President Henry B. Eyring

Lauantai on toripäivä kaikkialla maailmassa. Ghanassa, Ecuadorissa ja Filippiinien saarilla lukemattomat ihmiset tuovat satoa ja käsitöitä kaupunkiin myytäväksi. He juttelevat matkallaan tapaamiensa ihmisten kanssa. Heidän joukossaan on myöhempien aikojen pyhiä. Suuri osa heidän keskusteluistaan on samanlaista kuin se, mitä kuulisit missä päin maailmaa tahansa. Mutta myöhempien aikojen pyhät ovat erilaisia. Sen huomaa sekä heidän silmistään että heidän sanoistaan. He kuuntelevat tarkkaavaisesti ja näyttävät välittävän.

Jos keskustelu kestää muutamaa minuuttia kauemmin, se kääntyy asioihin, jotka ovat hyvin tärkeitä kummallekin keskustelijoista. He puhuvat siitä, minkä uskovat tuovan onnea, ja siitä, mikä tuo murhetta. Joskus myöhempien aikojen pyhiin kuuluvalta kysytään: ”Miksi olet niin rauhallinen?” Ja sitten seuraa tyyni vastaus. Ehkä se koskee taivaallista Isää ja Hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta, jotka ilmestyivät nuorelle pojalle, Joseph Smithille. Ehkä se koskee ylösnousseen Vapahtajan rakastavaa palvelutyötä, jota kuvaillaan Mormonin kirjassa.

Saatat kysyä: ”Kuinka minä voisin tehdä noin? Kuinka oppisin kertomaan uskostani paremmin?”

Olen tutkinut huolella ja rukoillen joitakuita uskollisia ja tehokkaita Vapahtajan ja Hänen kirkkonsa todistajia. Siinä, mitä he tekevät, ei ole mitään tiettyä kaavaa. Muutamilla on aina mukanaan Mormonin kirja, jonka he voivat antaa jollekulle. Jotkut taas asettavat päivämäärän, johon mennessä he löytävät jonkun, jota lähetyssaarnaajat voivat opettaa. Kukin heistä on rukoillut, että tietäisi, mitä tehdä.

Jotta me tekisimme sen, mitä meidän on tehtävä, meidän on tultava heidän kaltaisikseen ainakin kahdella tavalla. Ensinnäkin he tuntevat, että he ovat rakastavan taivaallisen Isän rakkaita lapsia. Sen vuoksi he kääntyvät Hänen puoleensa rukouksessa helposti ja usein. Toiseksi, ne, jotka puhuvat helposti evankeliumista, ovat Jeesuksen Kristuksen kiitollisia opetuslapsia. He pitävät arvossa sitä, mitä evankeliumi on merkinnyt heille. Muisto lahjasta, jonka he ovat saaneet, saa heidät haluamaan innokkaasti, että toisetkin saisivat sen. He ovat tunteneet Vapahtajan rakkauden.

Rukoile mahdollisuutta tavata ihmisiä, jotka tuntevat, että heidän elämässään voisi olla jotakin parempaa. Rukoile, että tietäisit, mitä sinun pitäisi tehdä auttaaksesi heitä. Rukouksiisi vastataan. Tapaat ihmisiä, jotka Herra on valmistanut. Ja huomaat, että pääset lähemmäksi taivaallista Isää, koska tiedät, että olet tehnyt sen, mitä Hän on pyytänyt sinua tekemään, koska Hän rakastaa sinua ja luottaa sinuun.