2021
Tietää, kuinka ja mitä me palvelemme
Elokuu 2021


Tule ja seuraa minua

Tietää, kuinka ja mitä me palvelemme

Oppi ja liitot 93

Opin ja liittojen luvussa 93 Jumala ilmoittaa tiettyjä totuuksia Jeesuksesta Kristuksesta, jotta me voimme ”tietää, kuinka palvella, ja tietää, mitä [me palvelemme]” (jae 19). Tämä elämä tuo eteemme monia asioita, jotka häiritsevät taivaallisen Isämme ja Jeesuksen Kristuksen todellista palvelemistamme.

”Mikä tahansa, mihin ihminen kohdistaa suurimman luottamuksensa ja uskonsa, on hänen jumalansa”, kirjoitti presidentti Spencer W. Kimball (1895–1985) kirkon jäsenille vuonna 1976, ”ja ellei hänen jumalansa satu olemaan myös Israelin todellinen ja elävä Jumala, tuo ihminen palvoo epäjumalaa.”

Seuraavassa on lyhyt ote presidentti Kimballin yhä ajankohtaisesta sanomasta:

Kuva
young man leaning against a pedestal on which a car sits

Kuvitus Katie Payne

”Kun muuan nuori mies sai kutsun lähetystyöhön, hän vastasi, ettei hänellä juuri ollut lahjoja moiseen. Hän osasi vain pitää uuden, tehokkaan autonsa superkunnossa.

– – Hänen isänsä oli koko ajan tyytynyt sanomaan vain: ’Hän tekee mielellään kaikenlaista käsillään. Se riittää hänelle.’

Riittääkö se Jumalan pojalle? Tämä nuorukainen ei ymmärtänyt, että hänen autonsa voima oli äärettömän pientä verrattuna meren tai auringon voimaan – ja aurinkoja on monia. Niitä kaikkia hallitaan loppujen lopuksi lakien ja pappeuden voimalla – pappeuden voimalla, jota hän olisi voinut olla kehittämässä Herran palveluksessa. Hän tyytyi säälittävään jumalaan, joka oli rakennettu teräksestä, kumista ja kiiltävästä kromista. – –

Tehtävämme on luonteeltaan myönteinen: meidän on lakattava tavoittelemasta maailmallisia asioita niiden itsensä vuoksi, meidän on luovuttava epäjumalien palvomisesta ja ponnisteltava eteenpäin uskossa – –.

Kun ihminen alkaa saada käsitystä todellisesta työstä, kun hän alkaa nähdä jotakin iankaikkisuudesta sen oikeasta näkökulmasta, siunaukset alkavat korvata runsain mitoin ’maailman’ taakse jättämisen hintaa.”1

Viite

  1. Ks. Kirkon presidenttien opetuksia: Spencer W. Kimball, 2006, s. 156, 161–163.