2008
Brev till redaktionen
Oktober 2008


Brev till redaktionen

Liahona har välsignat vårt liv

Vi är så tacksamma över att vi kan få Liahona här i Vanuatu. Det är underbart att läsa om människor på olika platser och hur kyrkan blomstrar runt om i världen. Vi har lärt oss så mycket genom tidningen. Den har välsignat vårt liv, och vi blir aldrig desamma tack vare den.

Amos Tarohati Zoro, Vanuatu

Liahona är en vän

När jag läser Liahona känner jag hur välsignad jag är att få vara en del av Herrens stora verk. Liahona hjälper mig att vara en bra medlem i kyrkan. Jag vet att Liahona kan vara ett bra missionärsredskap. Som medlemmar kan vi använda den för att hjälpa andra komma till Kristus. Liahona är en av mina bästa vänner.

Galsanjamts Dashdavaa, Mongoliet

Ett rör till en källa med rent vatten

Som lärare i Evangeliets lära i min församling är jag djupt tacksam för det fina arbete ni har gjort med LDS.org. Tillstånd för att äga och få tillgång till material från kyrkan är mycket begränsade i vårt område. Att få tillgång till skrifterna och kyrkans material via Internet är som att ha ett eget rör till en källa med rent vatten. Var medvetna om att era ansträngningar har stor betydelse i våra medlemmars dagliga liv. Vilket mirakel det är för dem att få vår himmelske Faders budskap på sitt eget språk.

Anonym

Ord som kan hjälpa alla människor

Jag är så tacksam över att ha Liahona i mitt liv! I den får jag inspirerade ord som kan hjälpa alla människor, oavsett om de är medlemmar i kyrkan eller inte. Budskapen från första presidentskapet uttrycker deras kärlek till oss, och inslaget Sista dagars heliga berättar är fullt av goda exempel att följa. Jag läser tidningen från första sidan till den sista för jag vet att Anden berör mig och stärker mig när jag gör det. Jag vet att Kristi ljus berör människor genom den här tidningen, och jag tackar alla er som gör detta möjligt.

Cristophe Jaime, Portugal

Vi har bröder och systrar

Jag är så tacksam att min himmelske Fader hjälpte mig hitta kyrkan och bli medlem. Jag har fått lära mig stora sanningar, blivit en bättre människa och förbereder mig för evigt liv. Det gör mig så lycklig att min familj tillhör Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga och att vi inte är ensamma — att vi har bröder och systrar. Kyrkan har varit vår styrka under svåra år. Vi är tacksamma mot vår himmelske Fader och Jesus Kristus och även mot profeterna och apostlarna som tjänar oss.

Susanna Martirosova, Armenien