2008
«HVEM SIER DERE AT JEG ER?»
Mars 2008


«HVEM SIER DERE AT JEG ER?»

Frelseren stilte sine disipler dette spørsmålet, og Peter svarte: «Du er Messias, den levende Guds Sønn» (Matteus 16:15-16). Her gir tenåringer og unge voksne fra hele verden svar på det samme spørsmålet:

Jesus Kristus har gjort mye for meg. Han har gitt meg min familie og evangeliet. Han har hjulpet meg i mine studier. Jeg har fått flere stipender, og jeg tror dette var velsignelser fra ham. Hvis ikke han var kommet for å vise oss hvordan vi skal leve, ville vi ikke vært i stand til å komme tilbake til vår himmelske Fader.

Bryan N., 13, Honduras

Jeg vet at vi på grunn av Frelserens lidelse, død og forsoning kan oppstå og bli forløst åndelig og fysisk. På grunn av tro og omvendelse har jeg lært at vi kan få tilgivelse for våre synder.

Joan O., 19, Filippinene

For lenge siden vandret en mann på denne jorden, en mann hvis gjerninger og ord har påvirket millioner – også meg. Han er Jesus Kristus. Hans sonoffer fortsetter å øve innflytelse på meg hver dag. Det er stort å vite at våre egne sår kan bli helbredet gjennom hans sår. Fordi jeg vet at Jesus er Kristus, forbereder jeg meg til å reise på heltidsmisjon og utbre hans evangelium til verdens mennesker som ennå ikke har følt hans uendelige kjærlighet. Han er min sjels Frelser og Forløser.

Kristian M., 24, Kroatia

Jesus Kristus har gjort det for oss som ingen andre kunne gjøre. Å motta Det aronske prestedømme var en strålende opplevelse for meg, for jeg visste at Herren ønsket at jeg skulle gjøre det. Jeg fulgte hans eksempel. Jeg vet at han vil fortsette å lede meg og lære meg veien.

Limhi G., 17, Mexico

Etter at min mor døde, begynte livet å føles for tungt for meg. Til slutt gikk jeg til biskopen for å få veiledning. Det han fortalte meg, var ikke akkurat det jeg hadde ventet, men det forandret mitt liv. Han ba meg sette min lit til min himmelske Fader ved å be, lese i Skriftene og stole på at Frelseren ville være der for meg – stole så meget på ham at jeg ville føle at mine byrder ble lettere. To og et halvt år senere vet jeg at vi alle alltid kan finne fred på grunn av den vår Frelser er og det han gjorde for oss.

Whitney W., 19, Arizona, USA

Jeg vet at Jesus Kristus lever. Han elsker meg, og han ga sitt liv for meg. Han er min venn. Gjennom hans læresetninger lærer jeg hvordan jeg kan bli som ham. Han er rettferdig, god, fullkommen og kjærlig. Han led i Getsemane for oss alle. Jeg vet at han er den levende Kristus, min Frelser, min Klippe og min Herre.

Claudia R., 25, Mexico

Jeg har vokst opp i Kirken og gått i Primær, og derfor har jeg lært om Jesus Kristus fra jeg var liten pike. Og mitt vitnesbyrd har vokst seg sterkere siden da. Nå som jeg er på misjon, er jeg så glad for anledningen til å dele evangeliet med andre og vitne om Jesus Kristus hver dag.

Når jeg tenker på Frelseren og alt han har gjort for meg, ønsker jeg å være nærmere ham. Jeg anvender det jeg lærte som barn. Jeg elsker å kunne hjelpe andre å føle vår Frelser Jesu Kristi kjærlighet. Dette vitnesbyrdet er ikke bare noe jeg sier – det kommer fra hjertet.

Susana V., 21, Tonga