2020
Fuldkommen i Kristus
December 2020


Det sidste ord

Fuldkommen i Kristus

Fra en tale ved oktoberkonferencen 2018.

Åndeligt lys og liv kommer, når regelmæssig religiøs efterlevelse drager os nærmere på vor himmelske Fader og vor Frelser, Jesus Kristus. Med daglig lydighed finder vi svar, tro og styrke til at møde hverdagens udfordringer og muligheder med evangelisk tålmodighed, perspektiv og glæde.

Når vi søger nye og helligere måder at elske Gud på og hjælpe os selv og andre forberede os til at møde ham, husker vi, at fuldkommenhed findes i Kristus, ikke i os selv eller i verdens perfektionisme.

Guds invitationer er fulde af kærlighed og muligheder, fordi Jesus Kristus er »vejen og sandheden og livet« (Joh 14:6). Han inviterer dem, der føler sig bebyrdet: »Kom til mig«, og de, der vil komme til ham, lover han: »Jeg vil give jer hvile« (Matt 11:28). »Kom til Kristus, og bliv fuldkommengjort i ham … [elsk] Gud af al jeres kraft, sind og styrke, da er hans nåde tilstrækkelig for jer, så I ved hans nåde kan blive fuldkomne i Kristus« (Moro 10:32).

Med denne forsikring om, at »I ved hans nåde kan blive fuldkomne i Kristus«, findes der også trøst og fred og et løfte om, at vi kan fortsætte fremad med tro på og tillid til Kristus, selv når tingene ikke går, som vi håber på, forventer eller måske fortjener, og som vi er uden skyld i, selv efter vi har gjort vores bedste.

På forskellige tidspunkter og måder føler vi os alle utilstrækkelige, usikre og måske uværdige. Alligevel kan vi i vores trofaste bestræbelser på at elske Gud og yde omsorg over for vores næste føle Guds kærlighed og tiltrængt inspiration for dem og os.

Vor Frelser opmuntrer os med barmhjertighed og lover, at vi kan »trænge [os] frem med standhaftighed i Kristus og have et fuldkommen klart håb og en kærlighed til Gud og til alle mennesker« (2 Ne 31:20). Kristi lære, vor Frelsers forsoning og det at helhjertet følge hans pagtssti kan hjælpe os til at kende hans sandheder og gøre os frie (se Joh 8:32).

Jeg bærer vidnesbyrd om, at hans pagtssti fører til den største gave, som vor kærlige himmelske Fader lover os: »I skal få evigt liv« (2 Ne 31:20).