2016
Sådan hjælper man missionærerne
Juni 2016


Svar fra Kirkens ledere

Sådan hjælper man missionærerne

Fra en tale ved aprilkonferencen 2008.

Billede
prayer

Vi beder sikkert om, at fuldtidsmissionærer over hele verden må være i sikkerhed og have succes. Og et fælles træk i mange af vore bønner er et ønske om, at missionærerne må finde de mennesker og familier, som er beredt til at modtage budskabet om genoprettelsen. Men i sidste ende er det mit og dit ansvar at finde folk, som missionærerne kan undervise. Missionærerne er fuldtidsundervisere; du og jeg er fuldtidsfindere. Og vi bør som livstidskaldede missionærer ikke bede om, at fuldtidsmissionærerne skal gøre vores arbejde!

Hvis vi oprigtigt beder og spørger i tro, som Joseph Smith – dersom vi vil bede med forventning om at skulle handle og ikke bare udtale det – så ville arbejdet med at forkynde evangeliet bevæge sig fremad på bemærkelsesværdig vis. En sådan bøn i tro kunne omfatte nogle af følgende elementer:

  • Tak vor himmelske Fader for læresætninger og ordinancer i Jesu Kristi gengivne evangelium, som bringer håb og lykke i vores liv.

  • Bed om mod og åbenhed til at åbne munden og fortælle vores familie og venner om evangeliet.

  • Bed vor himmelske Fader om at hjælpe os med at finde enkeltpersoner og familier, som vil være modtagelige over for vores invitation til at blive undervist af missionærerne i vores hjem.

  • Lad os forpligte os til at gøre vores del denne dag og denne uge og bede om hjælp til at overvinde ængstelse, frygt og tøven.

  • Søg efter gaven at kunne skelne – øjne, som ser, og ører, som hører muligheden for at missionere, når de viser sig.

  • Bed indtrængende om styrke til at handle, som vi ved, vi skal.

Udtryk taknemlighed, og der kan bedes om andre velsignelser i en sådan bøn, som skal afsluttes i Frelserens navn. Så vil det hellige arbejde med bønnen fortsætte og øges.

Samme fremgangsmåde med hellig kommunikation og en hengiven indsats kan anvendes i vore bønner for de fattige og trængende, de syge og sorgfulde, for familiemedlemmer og venner, som kæmper, og for dem, der ikke kommer til Kirkens møder.

Jeg vidner om, at sådanne bønner bliver meningsfulde, når vi beder i tro og handler. Jeg opfordrer os alle til at bede i tro, hvad angår vores guddommelige mandat til at forkynde evangeliet. Når vi gør det, lover jeg, at der vil blive åbnet døre, og vi vil blive velsignet til at kunne se og handle på de muligheder, der viser sig.