2011
Skrifterne lærer mig om Frelserens fødsel og hans andet komme
December 2011


Få Primary hjem

Skrifterne lærer mig om Frelserens fødsel og hans andet komme

Du kan bruge denne lektion og aktivitet til at lære mere om denne måneds primarytema.

»For Menneskesønnen skal komme i sin faders herlighed sammen med sine engle, og da vil han gengælde enhver efter hans gerninger« (Matt 16:27).

I tusinder af år har profeterne vidnet om, at Jesus Kristus, Guds Søn, skulle fødes på jorden. I skrifterne kan vi læse, hvad profeterne har sagt. I Det Gamle Testamente har Esajas sagt, at Jesus skulle være Freds Fyrsten, og at han skulle være Kirkens overhoved. I Mormons Bog så Nefi Jesu Kristi mor, Maria, i et syn, og han så Jesus undervise mennesker. Kong Benjamin fortalte sit folk om de mirakler, som Kristus skulle udføre, når han kom til jorden.

Nogle få år før Frelserens fødsel stod profeten Samuel på en bymur for at fortælle nefitterne om de tegn, der skulle vise sig. Han sagde, at når Frelseren blev født, skulle en ny stjerne vise sig på himlen. I Det Nye Testamente kan vi læse om den samme stjerne – de vise mænd fulgte den, da de fandt Kristusbarnet.

I skrifterne taler profeterne også om Jesu Kristi genkomst til jorden. I Mormons Bog vidnede Moroni om Frelserens genkomst. I Det Gamle Testamente taler Malakias om, hvad der skal ske i de sidste dage inden Kristi genkomst.

Skrifterne indeholder profeternes vidnesbyrd om Jesus Kristus på forskellige tidspunkter i historien. I skrifterne kan vi også læse om Jesus eksempel. Vi skal følge hans eksempel, når vi bereder os på, at han kommer tilbage for at bo på jorden igen.

Aktivitet

Du kan fremstille din egen billedbog om Jesu Kristi liv. Klip billederne på side 65 ud. Prik huller i hver enkelt side som angivet og læg siderne i rigtig rækkefølge. Bind siderne sammen med snor, som du stikker gennem hullerne. Du kan kigge i bogen sammen med din familie til familieaften og tale om Frelserens liv.

Illustrationer: Paul Mann