2009
Palaaminen turvallisesti taivaallisen Isän luo
April 2009


Kuulkaa ääntä profeetan

Palaaminen turvallisesti taivaallisen Isän luo

Huhtikuun 2007 yleiskonferenssipuheesta.

Presidentti Uchtdorf opettaa, että sovituksen ansiosta me voimme tehdä parannuksen ja meillä on aina toivoa.

Kuva
President Dieter F. Uchtdorf

Kohta, josta on vielä turvallista palata

Kun opiskelin lentokapteeniksi, minun oli opittava lentämään koneella pitkiä välimatkoja. Lennot isojen valtamerien ja laajojen autiomaiden yli sekä mannerten välillä edellyttävät huolellista suunnittelua, jotta voidaan taata turvallinen saapuminen määränpäähän. Jotkin niistä välilaskuttomista lennoista voivat kestää jopa 14 tuntia ja olla lähes 15 000 kilometrin mittaisia.

Näillä pitkillä lennoilla on tärkeä päätöksenteon paikka − kohta, josta on vielä turvallista palata. Siihen kohtaan saakka lentokoneessa on tarpeeksi polttoainetta, jotta voidaan tehdä täyskäännös ja palata turvallisesti lähtökentälle. Kun kohta, josta on vielä turvallista palata, on ylitetty, lentokapteeni on menettänyt tämän mahdollisuuden ja hänen on jatkettava eteenpäin. Siksi sitä kohtaa kutsutaan usein myös kohdaksi, josta ei ole paluuta.

Koskaan ei ole liian myöhäistä

Saatana haluaa meidän ajattelevan, että kun olemme tehneet syntiä, olemme ylittäneet ”kohdan, josta ei ole paluuta” – että on liian myöhäistä muuttaa kurssiamme. Jeesuksen Kristuksen sovitustyö on Jumalan lahja lapsilleen syntien seurausten korjaamiseksi ja voittamiseksi. Kristus tuli pelastamaan meidät. Jos olemme menossa väärään suuntaan, Jeesuksen Kristuksen sovitustyö voi antaa meille varmuuden siitä, että synti ei ole kohta, josta ei ole paluuta. Turvallinen palaaminen on mahdollista, jos noudatamme Jumalan suunnitelmaa pelastukseksemme.

Aina on toivoa

Olitpa missä tahansa tällä matkalla elämän halki, kohtasitpa millaisia koettelemuksia tahansa, niin aina on olemassa kohta, josta on vielä turvallista palata; aina on toivoa. Sinä olet oman elämäsi kapteeni, ja Jumala on valmistanut suunnitelman tuodakseen sinut turvallisesti takaisin luokseen, jumalalliseen määränpäähäsi.

Jeesuksen Kristuksen sovituksen lahja tarjoaa meille aina ja kaikkialla parannuksen ja anteeksiannon siunaukset. Tämän lahjan ansiosta kaikilla meillä on mahdollisuus turvalliseen paluuseen synnin tuhoisalta tieltä. Saamme onnea tässä elämässä ja iankaikkista iloa tulevassa elämässä, jos päätämme ottaa vastaan tämän taivaallisen Isämme lahjan ja käyttää sitä elämässämme.

Kuvitus Scott Greer