2005
Fryd deg over misjonærarbeid
Juli 2005


BESØKENDE LÆRERINNERS BUDSKAP

Fryd deg over misjonærarbeid

Velg ydmykt og les de skriftsteder og læresetninger fra dette budskapet som best dekker behovene til de søstrene du besøker. Gi søstrene del i dine erfaringer og ditt vitnesbyrd. Oppfordre dem du underviser, til å gjøre det samme.

Profeten Joseph Smith: «Hva om hele verden tok imot dette evangelium? Da ville de se øye til øye, og Guds velsignelser ville bli utøst over folket, og det ønsker jeg av hele min sjel.» ( Profeten Joseph Smiths læresetninger, 207.)

Hvorfor fryder vi oss over å dele evangeliet med andre?

Eldste M. Russell Ballard i De tolv apostlers quorum: «Jesu Kristi gjengitte evangelium bærer i seg kraften til å gi menneskesjelen dyp og varig lykke – noe som vil bli verdsatt og skattet i tid og all evighet. Vi forsøker ikke bare å få folk til å slutte seg til vår kirke. Vi gir dem fylden av Jesu Kristi gjengitte evangelium.» («Medlem-misjonærarbeidets viktige rolle», Liahona, mai 2003, 40.)

President Gordon B. Hinckley: «Du kan aldri forutsi følgene av det du gjør når du snakker med en annen om Kirken… Prøv det. Opplev den herlige og fantastiske gleden ved å dele ditt vitnesbyrd om dette verk med andre.» ( Teachings of Gordon B. Hinckley [1997], 373-74.)

Hvordan kan jeg forberede muligheten for en samtale om evangeliet?

Alma 17:11: « Gå ut … så dere kan vise dem et godt eksempel i meg, og jeg vil gjøre dere til et redskap i mine hender til mange sjelers frelse.»

President James E. Faust, annenrådgiver i Det første presidentskap: «Uansett hvilken situasjon dere søstre befinner dere i, kan deres innflytelse ha fantastisk langtrekkende virkning. Jeg tror noen av dere har en tendens til å undervurdere deres store evne til å velsigne andres liv. Som oftest skjer det ikke i full offentlighet, men ved deres rettferdige eksempel og utallige kjærlige og vennlige tjenestegjerninger som utføres så villig, ofte kvinne til kvinne.» («Dere er alle sendt fra himmelen», Liahona, nov. 2002, 112.)

Eldste Jeffrey R. Holland i De tolv apostlers quorum: «Be daglig for [deres] egne misjonærerfaringer. Be om at den misjonæranledningen du ønsker, under guddommelig ledelse allerede tilrettelegges i hjertet til en eller annen som lengter og leter etter det du har.» («Vitner for meg», Liahona, juli 2001, 16.)

Bonnie D. Parkin, Hjelpeforeningens generalpresident: «Vi lar altfor ofte hindringer og frykt, uventede forhindringer, usikkerhet, vedvarende forstyrrelser, feilorienterte mennesker – listen er uendelig – hindre oss i å formidle de sannheter vi er så glad i… [Men] vi kan huske at alle som mister sitt liv for Jesu skyld, skal finne det.» («Å bære vitnesbyrd, ikke noe er som det!» – Tale under BYUs kvinnekonferanse 2002.)