2005
Verheug u in zendingswerk
Juli 2005


HUISBEZOEKBOODSCHAP

Verheug u in zendingswerk

Zoek met een gebed in het hart uit deze boodschap de teksten en leringen uit die tegemoet komen aan de behoeften van de zusters die u bezoekt. Vertel over eigen ervaringen die ermee verband houden en geef uw getuigenis. Nodig de zusters die u bezoekt uit om dat ook te doen.

De profeet Joseph Smith: ‘Als de hele wereld nu eens dit evangelie zou omarmen? Dan zouden ze het onderling eens worden en zouden de zegeningen Gods over de mensen worden uitgestort. Daarnaar verlangt mijn hele ziel.’ ( History of the Church , deel 5, p. 259.)

Waarom verheugen we ons in het verkondigen van het evangelie?

Ouderling M. Russell Ballard van het Quorum der Twaalf Apostelen: ‘Het herstelde evangelie van Jezus Christus draagt in zich de macht om diep en blijvend geluk aan de mensenziel te schenken — iets dat de rest van de tijd en eeuwigheid van waarde zal zijn en gekoesterd zal worden. Ons doel is meer dan mensen lid te maken van onze kerk; we hebben hun het volledig herstelde evangelie van Jezus Christus te bieden.’ (‘De essentiële rol van zendingswerk door leden’, Liahona , mei 2003, p. 40.)

President Gordon B. Hinckley: ‘Je kunt nooit weten wat de consequenties zijn als je met iemand anders over de kerk praat. (…) Probeer het eens. Proef de zoete, fantastische vreugde die u krijgt als u uw getuigenis van dit werk aan anderen geeft.’ ( Teachings of Gordon B. Hinckley [1997], pp. 373–374.)

Hoe kan ik een evangeliegesprek mogelijk maken?

Alma 17:11: ‘Gaat uit (…) opdat gij hun in Mij een goed voorbeeld zult tonen, en Ik zal u tot een werktuig in mijn handen maken tot behoud van vele zielen.’

President James E. Faust, tweede raadgever in het Eerste Presidium: ‘Ongeacht uw omstandigheden, zusters, kan uw invloed ongelooflijk verreikend zijn. Ik geloof dat sommigen van u er niet echt van overtuigd zijn dat u anderen tot zegen kunt zijn. Veelal doet u dat niet in een maatschappelijke functie maar door uw rechtschapen voorbeeld en de ontelbare kleine blijken van liefde en genegenheid, die u zonder erbij na te denken geeft, en vaak van mens tot mens.’ (‘Door de hemel gezonden’, Liahona , november 2002, p. 111.)

Ouderling Jeffrey R. Holland van het Quorum der Twaalf Apostelen: ‘[U kunt] ook elke dag bidden voor [uw] eigen zendingservaringen. Bid dat onder de goddelijke voorzienigheid van dergelijke zaken de zendingsgelegenheid waarnaar u verlangt, al voorbereid is in het hart van iemand die wat u heeft wil hebben en dat ook nodig heeft.’ (‘Gij zult mijn getuigen zijn’, Liahona , juli 2001, p. 16.)

Bonnie D. Parkin, algemeen ZHV-presidente: ‘Maar al te vaak staan we toe dat remmingen en angsten, onverwachte hindernissen, onzekerheid, aanhoudende vormen van afleiding, verkeerd geïnformeerde buitenstaanders — de lijst gaat maar door — ons tegenhouden om anderen te vertellen over de waarheden die wij zo koesteren. (…) [Maar] laten we eraan denken dat ieder van ons die zijn leven verliest om Jezus’ wil, het zal terugkrijgen.’ (‘Bearing Record: Nothing Compares to It’, uit Ye Shall Bear Record of Me: Talks from the 2001 BYU Women’s Conference [2002], pp. 21–22.)