Algemene conferentie
Het antwoord is altijd Jezus Christus
Algemene aprilconferentie 2023


Het antwoord is altijd Jezus Christus

Welke vragen of problemen u ook hebt, het antwoord is altijd in het leven en de leringen van Jezus Christus te vinden.

Lieve broeders en zusters, we zijn de afgelopen twee dagen geestelijk gevoed. De koormuziek was voortreffelijk. De sprekers waren een werktuig in de handen van de Heer. Ik bid dat u naar de leiding van de Heilige Geest zult streven als u bij uw studie nadenkt over de waarheden die vanaf dit spreekgestoelte zijn verkondigd. Ze kwamen recht uit de hemel.

Over een week is het paaszondag, de allerbelangrijkste feestdag voor volgelingen van Jezus Christus. Pasen is de reden waarom we Kerstmis vieren. In Kom dan en volg Mij vindt u deze week de uitnodiging om de triomfale intocht van de Heiland in Jeruzalem te bestuderen, zijn reiniging van de tempel, zijn lijden in de hof van Gethsémané, zijn kruisiging, zijn heerlijke opstanding en zijn verschijningen aan zijn volgelingen.1

Geniet van die heilige verzen en doe uw uiterste best om onze hemelse Vader te bedanken dat Hij ons zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven.2 Dankzij Jezus Christus kunnen we ons bekeren en vergeving van onze zonden ontvangen. Dankzij Hem zullen wij allemaal opstaan.

Ik vraag u ook om in 3 Nephi het verslag van de verschijning van de Heiland aan de Nephieten in Amerika nog eens te bestuderen. Kort voor zijn verschijning hoorden de mensen zijn stem, die hun smeekte:

‘Wilt u nu niet tot Mij terugkeren, en u van uw zonden bekeren en tot inkeer komen, opdat Ik u kan genezen? […]

‘Zie, de arm van mijn barmhartigheid is naar u uitgestrekt, en wie ook komt, hem zal Ik aannemen; en gezegend zijn zij die tot Mij komen.’3

Lieve broeders en zusters, Jezus Christus geeft u nu diezelfde uitnodiging. Ik smeek u om tot Hem te komen, zodat Hij u kan genezen! Hij zal u van zonde genezen als u zich bekeert. Hij zal u van verdriet en angst genezen. Hij zal u van de wonden van deze wereld genezen.

Welke vragen of problemen u ook hebt, het antwoord is altijd in het leven en de leringen van Jezus Christus te vinden. Bestudeer zijn verzoening, zijn liefde, zijn barmhartigheid, zijn leer en zijn herstelde evangelie van genezing en vooruitgang. Wend u tot Hem! Volg Hem!

Jezus Christus is de reden dat we tempels bouwen. Elke tempel is zijn heilig huis. Als u in de tempel verbonden sluit en essentiële verordeningen ontvangt, en daar probeert dichter tot Hem te komen, zult u zegeningen ontvangen die alleen daardoor beschikbaar zijn. Daarom doen we al het mogelijke om de zegeningen van de tempel voor onze leden over de hele wereld toegankelijker te maken. Het stemt mij dankbaar dat ik vandaag onze plannen mag aankondigen voor de bouw van een tempel op de volgende locaties:

  • Retalhuleu (Guatemala)

  • Iquitos (Peru)

  • Teresina (Brazilië)

  • Natal (Brazilië)

  • Tuguegarao City (Filipijnen)

  • Iloilo (Filipijnen)

  • Jakarta (Indonesië)

  • Hamburg (Duitsland)

  • Lethbridge (Alberta, Canada)

  • San Jose (Californië, VS)

  • Bakersfield (Californië, VS)

  • Springfield (Missouri, VS)

  • Charlotte (North Carolina, VS)

  • Winchester (Virginia, VS)

  • Harrisburg (Pennsylvania, VS)

Lieve broeders en zusters, ik getuig dat Jezus Christus zijn kerk leidt. Ik getuig dat we eeuwig geluk alleen vinden door Hem te volgen. Ik weet dat zijn macht neerdaalt op zijn verbondsgetrouwe volk dat is ‘gewapend met gerechtigheid en met de macht van God in grote heerlijkheid’.4 Dat getuig ik, en ik spreek mijn liefde en zegen voor ieder van u uit. In de heilige naam van Jezus Christus. Amen.