Generalkonferanse
Innledende budskap
Generalkonferansen april 2022


Innledende budskap

Vi hedrer Guds døtre på dette spesielle møtet ved å konsentrere oss om deres og deres organisasjoners anliggender.

Når vi innleder dette uvanlige kvinnemøtet på generalkonferansen, er jeg glad for å kunne fremføre dette innledende budskapet fra Det første presidentskap.

Våre lørdagsmøter har en historie med forskjellige formål og forskjellige målgrupper. I kveld legger vi til denne historikken når vi tar fatt på en ny hensikt og fremgangsmåte i overskuelig fremtid. Jesu Kristi evangelium forandrer seg ikke. Evangeliets lære forandrer seg ikke. Våre personlige pakter forandrer seg ikke. Men i årenes løp, har møtene vi holder for å formidle budskapet vårt, endret seg og vil sannsynligvis også endre seg i årene som kommer.

For øyeblikket er dette møtet lørdag kveld et møte under generalkonferansen og ikke et møte i noen hjelpeorganisasjon. I likhet med alle generalkonferansens møter er planleggingen, talerne og musikken utvalgt av Det første presidentskap.

Vi har bedt president Jean B. Bingham, Hjelpeforeningens generalpresident, om å lede dette møtet. Fremtidige møter lørdag kveld kan ledes av en av Kirkens øvrige ledere på generalplan, for eksempel medlemmer av presidentskapene i Hjelpeforeningen, Unge kvinner og Primær, utpekt av Det første presidentskap.

I kveld vil lørdagens kveldsmøte under generalkonferansen konsentrere seg om siste dagers hellige kvinners anliggender. Dette innbefatter doktrinen i Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige, Kirkens retningslinjer som er knyttet spesielt til kvinner, og hjelpeorganisasjonenes generelle ansvarsoppgaver og arbeid som omfatter Kirkens kvinner og piker. Selv om møtet, som alle generalkonferansens møter, bevisst blir kringkastet til et verdensomspennende publikum, så er publikum som er invitert til å være tilstede på dette møtet i Konferansesenteret, kvinner og piker som er 12 år og eldre. Vi har også inkludert noen prestedømsledere som presiderer over de deltagende organisasjonene.

Det vi innleder her, samvirker med kommunikasjonsressursene som nå er tilgjengelig for Herrens verdensomspennende lederskap og medlemskap i Kirken. Doktrinen i Jesu Kristi evangelium er for alle, så dette er vårt viktigste motiv og omfanget av formidling. Vi hedrer Guds døtre på dette spesielle møtet ved å konsentrere oss om deres anliggender og deres organisasjoner.

Vi er takknemlige for at kringkastingsteknologi nå gir Kirkens ledere evne til å gjennomføre detaljert opplæring ved å henvende seg til bestemte målgrupper ute i felten. Vi ønsker også velkommen det faktum at dagens reisemuligheter øker. Dette gjør det mulig for oss å sende Kirkens ledere for å lede nødvendig, regelmessig ansikt-til-ansikt lederskapsopplæring ute i felten.

Dette er vår Herre Jesu Kristi verk. Vi er hans tjenere, veiledet av hans hellige Ånd. Vi nedkaller vår Herres velsignelser over lederne i disse organisasjonene, og på de trofaste kvinnene og pikene som tjener Herren i disse organisasjonene og i sine personlige liv. I Jesu Kristi navn. Amen.