2022
Hvad hvis jeg føler, at mine forsøg på at fortælle om evangeliet ikke gør nogen forskel?
Marts 2022


»Hvad bør jeg gøre, når jeg føler, at mine forsøg på at fortælle om evangeliet ikke gør nogen forskel?«, Til styrke for de unge, mar. 2022.

Spørgsmål og svar

»Hvad bør jeg gøre, når jeg føler, at mine forsøg på at fortælle om evangeliet ikke gør nogen forskel?«

Følg Kristi eksempel

Billede
en ung kvinde

»Engang sagde min lærer, at Gud ikke findes. Jeg havde læst i Mormons Bog hver dag og vidste, at det, han sagde var usandt. Jeg forsøgte at dele mit vidnesbyrd, men han hørte ikke på mig. Jeg har lært, at mine handlinger betyder mere, end mine ord. Mine venner er meget forstående over for mine standarder. De holder altid øje med, hvad jeg gør, fordi jeg er medlem af Kirken.«

Valeria F. er 18 år og fra Honduras

Bed om hjælp.

Billede
en ung mand

»Der findes hundredvis af muligheder for at dele evangeliet. Nogle gange kan man ikke garantere, at dine venner sætter pris på det, trods din bedste indsats. Du er ikke alene. Bed din himmelske Fader og Frelser om hjælp. Så vil du måske opdage noget nyt.«

Banri O. er 15 år og fra Japan

Vær et godt eksempel

Billede
en ung kvinde

»Jeg husker altid mine lederes råd: ›At være et godt eksempel er en af de bedste måder at dele evangeliet på‹. Hvis vi bestræber os på at være et godt eksempel og et lys for andre, vil det være lettere for os at dele evangeliet med flere mennesker. At være en repræsentant for Jesus Kristus kan være til stor velsignelse i vores liv og for dem omkring os.«

Bonnie Q. er 16 år og fra Bolivia

Det er deres valg

Billede
en ung kvinde

»Jeg er blevet afvist mange gange, når jeg har delt evangeliet. Hvis jeg skal være helt ærlig, føler jeg mig ofte ked af det, fordi jeg ikke ser nogen resultater. Men jeg har lært, at det ikke er min fejl, når andre mennesker ikke tager imod evangeliet. Det er deres valg, og jeg må være tålmodig. Senere gør min indsats måske en forskel. Jeg kan altid bede for de personer, jeg inviterer.«

Cristina B. er 18 år og fra Rumænien

Undervis og vær som Kristus

Billede
en ung mand

»Vi kunne finde på nye, sjove måder at dele evangeliet på. Vi kan for eksempel lære af den måde, Jesus Kristus prædikede på ved sine lignelser og handlinger. Vores handlinger viser, hvem vi er, og hvad vi står for.«

Johann S. er 16 år og fra Bolivia

Vær tålmodig

»Jeg er blevet afvist mange gange, når jeg har delt evangeliet. Helt ærligt føler jeg mig sommetider ked af det, fordi jeg ikke ser nogen resultater. Jeg har lært, at det ikke er min skyld, når folk ikke tager imod evangeliet. Det er deres valg, og jeg bør være tålmodig. Senere kan min indsats gøre en forskel. Jeg kan altid bede for de mennesker, jeg inviterer.«

Cristina B. er 18 år og fra Rumænien

Bliv ved med at prøve

»Mange gange, når jeg inviterer mine venner med i kirke om søndagen, afslår de invitationen. Det er hårdt at blive afvist, men når jeg læser i skriften, ved jeg, at alt, hvad vi gør for andre, gør vi for Jesus Kristus. Jeg tror, at vi er nødt til at være tålmodige. Vi ved aldrig, hvornår de ord, vi deler, måske vil velsigne andre.«

Valeria V. er 14 år og fra Bolivia

Bed for dem

»En nem måde at dele evangeliet på er ved at vise sine venner kærlighed. Man kan bede om at få mod til at fortælle om evangeliet. Man kan også bede om, at de må få en bedre forståelse af evangeliets budskab.«

Yuria K. er 18 og fra Japan