Historier fra skriften
Indhold


Indhold

Hjælpekilder

Nogle af oplysningerne i dette hæfte er taget fra hjælpekilder, der ikke kommer fra skrifterne.

Bible Dictionary i Latter-day Saint-udgaven af King James-oversættelsen af Bibelen (1979)

James E. Talmage, Jesus Kristus

Profeten Joseph Smiths lærdomme, udv. Joseph Fielding Smith, 1954

Til læseren

Historier fra Det Nye Testamente er især skrevet for dig. Historierne er taget fra en hellig bog. Når du læser historierne, så husk, at de handler om virkelige mennesker, der levede for længe siden.

Læs historierne igen og igen, indtil du kender dem godt. Du vil også få lyst til at læse dem i Bibelen. Under de fleste billeder finder du henvisninger, der fortæller dig, hvor du kan finde historien i Bibelen eller i andre bøger. Få din far, mor, lærer eller ven til at hjælpe dig med finde historien i skrifterne.

Hvis du ikke forstår, hvad et ord betyder, så slå det op i afsnittet: »Ord, der er værd at kende« bagest i hæftet. Hvis du ønsker at lære mere om et sted, så slå det op i afsnittet: »Steder, der er værd at kende.« Hvis du ikke ved, hvem en person er, så slå ham eller hende op i afsnittet: »Mennesker, der er værd at kende.« Dette hæfte har også et afsnit med fotografier fra steder i det hellige land og en tidslinje for Det Nye Testamente.

Til forældre og lærere

Dette hæfte kan hjælpe jer med at undervise i skrifterne. Brug afsnittene »Ord, der er værd at kende,« »Steder, der er værd at kende« og »Mennesker, der er værd at kende« til at hjælpe børnene med at lære ordene, menneskene og stederne i dette hæfte at kende. En anden hjælp i dette hæfte omfatter kort, fotografier og en tidslinje.

Bær jeres vidnesbyrd om Bibelen, når I underviser. Tilskynd børnene, I underviser, til gennem bøn at søge deres eget vidnesbyrd om skrifterne og om Frelseren, Jesus Kristus. Deres forståelse vil vokse endnu mere, når I læser deres yndlingshistorier fra selve Bibelen for dem.