2018
Velsignet på alle mulige måter
Juni 2018


Velsignet på alle mulige måter

Eldste Edward Dube ble født i Zimbabwe, og han og hans hustru, Naume, har fire barn.

Hvordan åpenbaringen har velsignet meg, min familie og Kirken i Afrika.

Første gang jeg hørte om restriksjonen angående svarte menn og prestedømmet, var jeg på misjon. Jeg ble døpt i 1984, etter at restriksjonen var opphevet. To år senere ble jeg kalt til å virke i Johannesburg Syd-Afrika misjon.

Da jeg tjenestegjorde i Bulawayo, Zimbabwe, besøkte min ledsager, eldste Francis Jack og jeg en mindre aktiv søster. Hennes mann var teologiprofessor i en annen kirke. Han spurte oss om hvorfor prestedømmet var holdt tilbake fra svarte menn med afrikansk avstamning. Han sa mange ting som plaget meg – ting jeg ikke hadde hørt om før. Da jeg gikk ut av rommet, følte jeg meg nedstemt og veldig mismodig.

Eldste Jack og jeg syklet tilbake til leiligheten uten å snakke. Da vi var kommet frem, så han på meg og sa, “Eldste Dube, hva er i veien med deg? Du ser veldig bekymret ut.”

“Hørte du ikke hva han sa?”, svarte jeg. “Hvordan kunne dette skje?”

“Eldste, tror du at vår himmelske Fader og Jesus Kristus viste seg for gutten Joseph?”

“Ja”, svarte jeg. “Men hva har det med dette å gjøre?”

“Det har alt med dette å gjøre”, svarte eldste Jack. “Vi tror på åpenbaring, gjør vi ikke?”

Jeg tenkte på det han hadde sagt, og det professoren hadde sagt. Den natten våknet jeg opp midt på natten. Jeg følte meg lykkelig og beroliget.

Svaret på ethvert spørsmål i evangeliet er knyttet til det som skjedde i 1820. Å vite at vår himmelske Fader og Jesus Kristus viste seg for Joseph Smith betyr at han var en profet, og at dette er Herrens kirke. Hvis vår himmelske Fader og Jesus Kristus viste seg for gutten Joseph, faller alle evangeliets prinsipper og spørsmål på plass. Dette er en åpenbaringens kirke, og Herren åpenbarer bestemte fremgangsmåter til bestemte tider til sine tjenere, profetene, og det er det som ga meg fred.

Jeg begynte å hoppe opp og ned og vekket ledsageren min i det jeg ropte, “Ja, ja! Du har helt rett, eldste Jack! Vår himmelske Fader og Jesus Kristus viste seg for gutten Joseph! Dette er Herrens kirke!”

Opphevelsen av denne restriksjonen har vært til velsignelse for medlemmer over hele Afrika. Prestedømmet har velsignet meg og min familie på alle mulige måter. Det har vært til stor styrke for meg å ha templets velsignelser, velsignelsen av å vite at vi vil kunne bo sammen som familier for evig.

Tilgang til prestedømmet har velsignet Afrika. Folket her er lykkelige og positive allerede, men evangeliet har gitt oss enda mer. Familier er veldig viktige i Afrika. Så templet blir sett på som en stor velsignelse. Kirken vokser veldig raskt her.

Bilde
family sitting in living room

Medlemmene her lytter til Guds vilje, og vi går hen og gjør deretter. Dette har velsignet medlemmene. I en tid der noen områder i Afrika har 90 prosent arbeidsledighet, synes våre medlemmer å klare seg bra fordi de er selvhjulpne. Prestedømmet og ledelse fra prestedømsledere har velsignet oss.

Jeg er takknemlig til vår himmelske Fader og Jesus Kristus for muligheten til å bære prestedømmet, for velsignelsen det har vært i mitt liv, og hvordan det har velsignet medlemmer over hele det afrikanske kontinentet.

Skriv ut