2018
Vår helligdom på sabbaten
Juni 2018


Til vi ses igjen

Vår helligdom på sabbaten

Fra “The Chapel: Our Sabbath Sanctuary” på prophets.lds.org.

Hvis vi kan begynne å se på kirkesalen som en helligdom for tro og hengivenhet under nadverdsmøtet, vil vi alle bli velsignet.

Bilde
church building

Nadverdsmøtet er en fantastisk og herlig stund. Når vi kommer inn i kirkesalen og forbereder oss til å motta nadverden, skulle vi tenke på at vi befinner oss i en helligdom, et hellig og spesielt sted hvor vi kan tenke på Kristus og hans store og strålende misjon. Vi setter til side det som hører verden til, og tenker i stedet på det som er evig. Vi må legge bort mobiltelefonen og tenke på Jesus Kristus, den levende Guds Sønn.

Vi har bare 70 minutter hver uke til å fokusere på vår kjærlighet til Frelseren. Hvis vi kan begynne å se på kirkesalen som en helligdom for tro og hengivenhet under nadverdsmøtet, vil vi alle bli velsignet.

Når vi bygger opp Guds rike, kan ikke jeg tenke meg noe viktigere enn å ha et godt forberedt nadverdsmøte der talerne snakker om Kristus, vitner om Kristus og deler apostlenes og profetenes vitnesbyrd fra Skriftene og andre kilder.

Som kirke har vi vært fokusert på sabbatsdagen. Vi har gjort fremskritt, men vi er ikke der ennå. Vi vil fortsette vår innsats til alle medlemmer og misjonærer er så åndelig motivert under sin tilbedelse på sabbaten at hver av dem sier til sine naboer, undersøkere og slektninger: “Kom og se. Kom på våre møter.” Det er her vi ønsker å være.

Hvis vi alle gjør dette som kirke, vil de som tar imot vår invitasjon til å “komme og se”, føle kraften i budskapet fra Jesu Kristi gjenopprettede kirke. Når de kommer til våre nadverdsmøter, vil de bli rørt, og evangeliets lys vil bli tent i deres hjerte og sinn.