2017
Hvordan du kan dele evangeliet med andre
January 2017


Svar fra Kirkens ledere

Hvordan du kan dele evangeliet med andre

Fra en tale under generalkonferansen i april 2000.

Bilde
Sharing the gospel

Vi trenger ikke be om unnskyldning for vår tro, heller ikke gå tilbake på det vi vet er sant. Men vi kan dele den kjærlig og forståelsesfullt med andre – djervt og sikkert og med øyet vendt mot Gud og til hans ære – uten å øve press på våre tilhørere eller føle at vi har sviktet vår plikt hvis de ikke straks aksepterer det vi tror.

Når vi har Den hellige ånd med oss, kan vi gjøre enkle ting for å bidra til en bedre forståelse av evangeliet hos Kirkens mindre aktive medlemmer, så vel som hos mennesker som ikke er av vår tro. Det trengs ikke noe nytt program til dette. Vi trenger ingen håndbok eller et kall eller et opplæringsmøte. Det eneste Kirkens gode medlemmer trenger, er å lære å stole på Den hellige ånds kraft og med denne kraft anstrenge seg for å øve innflytelse på vår Faders barn. Vi kan ikke gjøre noen større tjeneste enn å dele vårt personlige vitnesbyrd med dem som ikke kjenner Jesu Kristi gjengitte evangelium.

Så, brødre og søstre, er vi klare til å gjøre noe? Kan vi alle i dag beslutte å øke vår personlige åndelige forberedelse ved å søke Den hellige ånds veiledning og så, med hans kraft som vår ledsager, velsigne flere av vår Faders barn med forståelse og kunnskap om at Kirken er sann?

Jeg vitner om at Frelseren lever, og han vil velsigne hver enkelt av oss hvis vi vil gjøre alt vi kan for å føre dette store verk i hans kirke fremover. Måtte hver og en av oss bestemme oss for å gjøre noe mer.

Skriv ut