2016
Meidän palstamme
September 2016


Meidän palstamme

Jumala näki suruni

Kuva
young woman receiving envelope

Danelys W. Rodriguéz, Dominikaaninen tasavalta

Yhtenä sunnuntaina kirkossa tajusin, että aikani Nuorten Naisten ohjelmassa oli miltei ohi ja että pian olisin nuorten naimattomien aikuisten joukossa. Olin surullinen, koska tiesin, etteivät asiat olisi koskaan enää samoin. Pyhäkoulun jälkeen yritin piristyä, mutta en vain pystynyt siihen. Yritin sanoa itselleni, ettei taivaallinen Isä halunnut minun tuntevan surua vaan sen sijaan iloa (ks. 2. Nefi 2:25).

Olin juuri purskahtamassa itkuun ystäväni olkapäätä vasten käytävässä, kun seurakunnan kirjuri tuli luokseni ja sanoi: ”Sisar Danelys, tässä on postia!” Hän ojensi minulle valkoisen kirjekuoren, jossa oli vain nimeni. Minua kiinnosti tietää, mitä siinä oli, joten kysyin kirjurilta, kuka sen oli lähettänyt. Kävellessään pois hän sanoi minulle, että se oli patriarkalta ja että siinä oli patriarkallinen siunaukseni. Minä tosiaan purskahdin itkuun, mutta kyyneleeni olivat ilon kyyneliä, koska tiesin, että Jumala oli nähnyt suruni ja oli antanut minulle keinon kokea iloa surussani. Patriarkallinen siunaukseni oli viimeinkin saapunut kirjoitettuna – juuri sillä hetkellä, kun tarvitsin sitä eniten.

Kun pääsin kotiin ja luin siunaustani, itkin taas ja rukoilin ja kiitin Jumalaa siitä ja myös siitä, että hän auttoi minua muistamaan, kuinka onnekas olen, kun olen Hänen tyttärensä ja minulla on ikuisen evankeliumin valo elämässäni.

Kun surullisia hetkiä tulee, niin vaikka en ehkä ymmärräkään niitä silloin, tiedän, että Jumala voi auttaa minua kokemaan iloa. Opin sen siitä rakkaudesta, jota Jumala antaa minulle elämässäni. Hän tarjoaa tuota rakkautta meille jokaiselle, ja on meistä kiinni, otammeko vastaan tämän ihmeellisen tunteen. Me voimme voittaa koettelemuksia Jumalan opastuksella. Me voimme hymyillä ja olla onnellisia.

Kuvitus Ben Simonsen

Lempikohtani pyhissä kirjoituksissa

Kwamena Koomson, Ghana

Hel. 5:12

Tämä pyhien kirjoitusten kohta auttaa minua ymmärtämään, että vain keskittämällä elämämme Jeesukseen Kristukseen me voimme voittaa vastustajan. Silloinkin kun meille tulee koettelemuksia, niin jos meidät on rakennettu Jeesuksen Kristuksen kalliolle, kaikki on mahdollista.

Tämä pyhien kirjoitusten kohta on auttanut minua pysymään vahvana haasteellisina aikoina.

Tiedän, että Jumala elää ja että Hän on lähettänyt ainosyntyisen Poikansa maan päälle sovittamaan ihmiskunnan synnit.