2015
Seminar er verdt det!
September 2015


Seminar er verdt det!

Det kan kreve litt offer, men disse ungdommene vet hvilken velsignelse Seminar kan være.

Bilde
A young man in a seminary class.

Hva er én ting siste-dagers-hellig ungdom over hele verden har felles? De er Seminar-elever! Ungdom deltar i Seminar på mange forskjellige måter. Noen våkner klokken 5 om morgenen for å gå før skolen, mens andre kan delta mellom de vanlige skoletimene. I sjeldne tilfeller går noen elever i Seminar i helgene eller bruker Skype til å delta.

Uavhengig av om de gir avkall på søvn eller fotballkamper i helgene, deltar over 390 000 ungdommer over hele verden med glede i Seminar. Her er det de har å si om velsignelsene ved Seminar:

Bilde
A young man in a seminary class.

“Jeg ser ikke på det som å få en time mindre søvn. Jeg ser på det som en time til å forberede meg åndelig.”

Megan C., 17, California, USA

“Mitt vitnesbyrd har blitt styrket i stor grad på grunn av Seminar, og jeg har sikrere kunnskap om Skriftene. Mitt vitnesbyrd om Frelserens offer i Getsemane er sterkere på grunn av Seminar.”

Vina C., 17, Hong Kong, Kina

“Seminar er det ene stedet hvor jeg stadig kan føle Ånden. Jeg er det eneste aktive medlemmet i mitt hjem, men mor og far gir meg god støtte. På grunn av Seminar vokser jeg så mye.”

Amanda L., 17, Utah, USA

“Seminar gir deg et grunnlag for det som skjer i løpet av dagen. Hvis jeg føler at dårlige tanker nærmer seg, kan jeg tenke på Seminar-leksjonen. Den fortsetter etter Seminar.”

Eric G., 15, Ipswich, England

“Det er virkelig viktig å gå på Seminar fordi vi kan lære mer om Kirken og bygge opp vårt forhold til vår himmelske Fader. Grunnen til at jeg liker Seminar er at jeg kan få vite mer om Kirkens historie og virkelig vite at evangeliet er sant og at vår himmelske Fader og Jesus Kristus elsker meg!”

Breck M., 17, Kentucky, USA

“Jeg elsker Seminar fordi det hjelper meg å ta avgjørelser. Under leksjonene føler jeg Herrens ånd og får en bekreftelse på at dette er Kristi evangelium. Det er umulig å ikke elske det. Jeg vet at mitt studium i løpet av disse fire årene vil hjelpe meg å utføre en misjon.”

Karolina O., 16, João Pessoa, Brasil