2012
Vår plats
Augusti 2012


Vår plats

Varför får vi prövningar?

Många gånger undrar vi varför vi får problem även när vi håller buden och följer evangeliet. Vi får inte glömma att vi kom hit till jorden för att prövas. När vi övervinner prövningarna och visar vår himmelske Fader genom våra val att vi älskar honom, välsignar han oss så att Herrens ande råder i vår familj.

Kahellyn V. (nedan), Venezuela

Plikt mot Gud

Jag har arbetat på att få min Plikt mot Gud-utmärkelse, både när jag bodde i Venezuela och när jag flyttade med min familj till Kina.

Plikt mot Gud-programmet är verkligen inspirerat. En ung man kan lära sig underbara saker som kan tillämpas under resten av livet genom att uppnå målen i programmet. Han lär sig sådant som är andligt, timligt, fysiskt, och mycket mer.

Det är verkligen värt besväret att sträva efter att uppnå de här målen. Jag har blivit en bättre människa, mitt vittnesbörd om Jesu Kristi evangelium har stärkts och jag känner mig mer redo att ta emot melkisedekska prästadömet och verka som missionär. Det känns bra att veta att jag kan vara ett gott exempel för mina framtida barn en dag.

Jonathan A., Kina

Mitt favoritskriftställe

1 Nephi 3:7

Det här skriftstället stärker min tro, för Nephi visar under sina prövningar att han ändå lyder och gör det som Herren vill att han ska göra. Och hans himmelske Fader välsignar honom för det.

Kaila T. (ovan), Filippinerna

Personlig tillväxt

Den 27 februari 2011 fick jag min Unga kvinnors utmärkelse. Jag är glad att jag genomförde Personlig tillväxt-programmet, att jag höll mig värdig och ren och att jag kan bära min medaljong med stolthet. Jag vet att Unga kvinnors organisation hjälper oss att utvecklas och att förbereda oss för att vigas i det heliga templet. Jag är tacksam mot min himmelske Fader för den här organisationen. När jag förtjänade medaljongen uppnådde jag ett av mina mål och jag vet att jag kan fortsätta göra mycket gott i Herrens verk.

Katherine M., Venezuela

Hitta ett personligt vittnesbörd

Jag föddes in i kyrkan och jag hade inte något starkt vittnesbörd förrän jag började läsa skrifterna med uppriktighet. I stället för att bara läsa ord på ett papper, sökte jag ihärdigt efter deras innebörd. Jag läste Tredje Nephi 11:3 och försökte sätta mig in i folkets situation. Den versen och de som följde berörde mig verkligen. Från den stunden fortsatte jag att läsa skrifterna och be uppriktigt, och mitt vittnesbörd stärktes.

Ryan R., Washington, USA