2011
Nykyajan pioneereja
Elokuu 2011


Nykyajan pioneereja

Kirkon johtohenkilöt ovat opettaneet meille, miten tärkeää oma panoksemme on tänä aikana.

Me kaikki olemme pioneereja

”Minulla ei ole esivanhempia 1800-luvun pioneerien joukossa. Olen kuitenkin jo jäsenyyteni alkuajoista asti tuntenut läheistä yhteyttä noihin varhaisiin pioneereihin, jotka ylittivät tasangot. He ovat minun – aivan kuten jokaisen kirkon jäsenen – hengellisiä esivanhempia kansallisuudesta, kielestä tai kulttuurista riippumatta. – –

Kun Jeesuksen Kristuksen palautetun evankeliumin sanoma aletaan nyt ottaa vastaan eri puolilla maailmaa, me kaikki olemme pioneereja omassa elinpiirissämme ja omissa olosuhteissamme.”

Presidentti Dieter F. Uchtdorf, toinen neuvonantaja ensimmäisessä presidenttikunnassa, ”Profeettojen äänen tarkkaaminen”, Liahona, heinäkuu 2008, s. 3.

Ensimmäinen sukupolvi siunaa kaikkia

”Kun te ensimmäisinä suvustanne otatte evankeliumin vastaan, teistä tulee ensimmäinen sukupolvi, valittu sukupolvi, jonka kautta voidaan siunata menneitä, nykyisiä ja tulevia sukupolvia. – –

Kirkossa luemme ja puhumme paljon kirkon varhaisen historian pioneereista. He olivat ensimmäisen polven jäseniä aivan kuten tekin. – –

Heidän perintönsä voi olla teidänkin, ensimmäisen polven jäsenten. Olkaa uskollisia, palvelkaa lähimmäisiänne, siunatkaa sukuanne ja tehkää oikeita valintoja. Olette ensimmäinen sukupolvi, valittu sukupolvi siunaamaan menneitä, nykyisiä ja tulevia sukupolvia.”

Vanhin Paul B. Pieper seitsemänkymmenen koorumista, ”Ensimmäinen sukupolvi”, Liahona, marraskuu 2006, s. 11, 13.

Meitä kaikkia tarvitaan

”Meitä kaikkia tarvitaan suorittamaan loppuun se työ, jonka nuo pioneeripyhät aloittivat yli 175 vuotta sitten ja jota jokaisen sukupolven uskolliset pyhät jatkoivat seuraavina vuosikymmeninä. Meidän täytyy uskoa kuten he uskoivat. Meidän täytyy tehdä työtä kuten he tekivät työtä. Meidän täytyy palvella kuten he palvelivat. Ja meidän täytyy voittaa kuten he voittivat. – –

Herra ei pyydä meitä kuormaamaan käsikärryjä. Hän pyytää meitä vahvistamaan uskoamme. Hän ei pyydä meitä kävelemään mantereen poikki. Hän pyytää meitä kävelemään kadun poikki käymään naapurimme luona. Hän ei pyydä meitä antamaan pois koko maallista omaisuuttamme temppelin rakentamiseksi. Hän pyytää meitä antamaan varojamme ja aikaamme nykyelämän paineista huolimatta, jotta voimme jatkaa temppelien rakentamista ja käydä sitten säännöllisesti jo rakennetuissa temppeleissä. Hän ei pyydä meitä kuolemaan marttyyrina. Hän pyytää meitä elämään opetuslapsena.

Elämme suurenmoista aikaa, veljeni ja sisareni, ja meidän tehtävämme on jatkaa uskollisen sitoutumisen runsaita perinteitä, mikä on ollut aiempien myöhempien aikojen pyhien sukupolvien tunnusmerkkinä.”

Ks. vanhin M. Russell Ballard kahdentoista apostolin koorumista, ”Jumalan totuus vierii eteenpäin”, Liahona, marraskuu 2008, s. 83, 84.

Valokuvakuvitus Craig Dimond