2010
Jezus’ lammeren helpen weiden
April 2010


Jezus’ lammeren helpen weiden

Uit een toespraak van de algemene conferentie van oktober 1997.

Afbeelding
President Henry B. Eyring

De Heiland was gekruisigd en daarna opgestaan. Zijn discipelen waren naar Galilea gegaan. Ze hadden de hele nacht gevist maar niets gevangen. Toen ze in het ochtendgloren dichtbij de kust kwamen, herkenden ze Hem eerst niet. Hij riep hen en vertelde ze waar ze hun netten moesten uitgooien. Dat deden ze, en toen kregen ze volle netten. Ze haastten zich om Hem op de oever te begroeten.

Ze vonden een gebakken vis op een kolenvuur, en brood. Toen gaf Hij hun een gebod dat nog steeds voor ons allemaal geldt.

‘Toen zij dan de maaltijd gehouden hadden, zeide Jezus tot Simon Petrus: Simon, zoon van Johannes, hebt gij Mij waarlijk lief, meer dan dezen? En hij zeide tot Hem: Ja Here, Gij weet het, dat ik U liefheb. Hij zeide tot hem: Weid mijn lammeren’ (Johannes 21:15).

De heiligen van God hebben altijd onder een verbond gestaan om elkaar geestelijk te weiden, vooral hen die nog niet stevig in het evangelie staan.

Een kind kan het geloof van andere mensen voeden. Kinderen kunnen een nieuw lid uitnodigen naar een bijeenkomst. Kinderen kunnen een nieuw lid glimlachend verwelkomen in de kapel of een leslokaal. Doen we dat, dan is de Heilige Geest bij ons.

Ieder woord dat we zeggen, kan geloof versterken of verzwakken. We hebben hulp van de Geest nodig om de woorden te zeggen die zullen voeden en sterken.

Door gewoon te gehoorzamen, kunnen we de Heer helpen om de lammeren, zijn lammeren, in zijn armen naar huis te brengen, naar hun Vader en onze Vader.

Ik weet dat Jezus de Christus is. Ik weet dat Hij leeft. En ik weet dat Hij ons leidt in dit werk — zijn werk — om het eeuwige leven van zijn Vaders kinderen tot stand te brengen.

Weiden betekent laten grazen.

Voedsel

Water

Een veilig plekje om te slapen

Bescherming tegen wolven en andere gevaren

Begroet een nieuw lid van je klas

Nodig een vriend(in) uit naar het jeugdwerk

Geef de Liahona aan iemand

Van links naar rechts: Del Parson, Het verloren lam; foto’s wolf en lam © Getty Images; foto schuur © Corbis; foto’s voedsel en water David Stoker; illustraties Apryl Stott